Návod na digitalizaci parní lokomotivy Tillig BR89
1.
Parní lokomotiva BR89 nemá uvnitř připravené rozhraní pro připojení digitálního dekodéru. Lokomotiva je celokovového provedení a uvnitř je jen velmi málo místa.
2.
Levý šroubek s křížovou hlavou spojuje pojezd lokomotivy s odlitkem kotle a budky. Povolíme pouze tento levý šroub. Pravý musí zůstat zašroubený, aby se nám neuvolnily převody v pojezdu.
3.
Pohled na odkrytovaný pojezd parní lokomotivy. Motorek je napájen drátovými přívody z kontaktních plošek.
4.
Pro digitalizaci použijeme lokomotivní dekodér Uhlenbrock katalogového čísla 73400 s drátovými přívody. Na lokomotivním dekodéru můžeme odpájet přívody žlutý a bílý, které slouží pro napájení světel a které v této lokomotivě nepoužijeme.
5.
Odpájíme drátové přívody od přívodních kontaktních plošek a od motorku lokomotivy.
6.
Lokomotivní dekodér přilepíme přiloženou oboustrannou lepicí páskou na bok motorku a zapojíme přívody červený + černý na kontaktní plošky pro vstup napájení a oranžový + šedý jako výstup z dekodéru na napájení motorku.
7.
Boční pohled na umístění lokomotivního dekodéru. Přívody nenecháme zbytečně dlouhé, aby při zpětné montáži nedošlo k jejich případnému přiskřípnutí kovovým odlitkem kotle a budky a následnému vzniku zkratu.
8.
Pohled na zkompletovanou parní lokomotivu. Lokomotivní dekodér zamaskujeme vlepením tmavé pásky mezi vstupní dvířka a lokomotivní dekodér. Lokomotivu vyzkoušíme, dekodér naadresujeme a případně pomocí CV29, Bit0 obrátíme směr jízdy.