Návod na digitalizaci parní lokomotivy Tillig (ex Jatt) BR89
1.
Parní lokomotiva BR89 nemá uvnitř připravené rozhraní pro připojení digitálního dekodéru. Lokomotiva je celokovového provedení a uvnitř je jen velmi málo místa.
2.
Levý šroubek s křížovou hlavou spojuje pojezd lokomotivy s odlitkem kotle a budky. Povolíme pouze tento levý šroub. Pravý musí zůstat zašroubený, aby se nám neuvolnily převody v pojezdu.
3.
Pohled na odkrytovaný pojezd parní lokomotivy. Motorek je napájen pružnými přívody od komutátoru, které se dotýkají dole kontaktních plošek na rámu lokomotivy.
4.
Pro digitalizaci použijeme lokomotivní dekodér Uhlenbrock katalogového čísla 73400 s drátovými přívody. Na lokomotivním dekodéru můžeme odpájet přívody žlutý a bílý, které slouží pro napájení světel a které v této lokomotivě nepoužijeme.
5.
Motorek je přichycen k rámu dvěma malými šroubky. Po odšroubení jsou zde na otočeném motorku dobře viditelné pružné přívody od komutátoru. Tyto přívody ohneme směrem nahoru a motorek přišroubíme zpět.
6.
Lokomotivní dekodér přilepíme přiloženou oboustrannou lepicí páskou na bok motorku a zapojíme přívody červený + černý na kontaktní plošky pro vstup napájení a oranžový + šedý jako výstup z dekodéru na napájení motorku.
7.
Ještě druhý boční pohled na umístění lokomotivního dekodéru. Přívody nenecháváme zbytečně dlouhé, aby při zpětné montáži nedošlo k jejich případnému přiskřípnutí kovovým odlitkem kotle a budky a následnému vzniku zkratu.
8.
Pohled na zkompletovanou parní lokomotivu. Lokomotivní dekodér zamaskujeme vlepením tmavé pásky mezi vstupní dvířka a lokomotivní dekodér. Lokomotivu vyzkoušíme, dekodér naadresujeme a případně pomocí CV29, Bit0 obrátíme směr jízdy.