Aktualizováno: 21. 3. 2025
|
|
Týden dovolené v okolí trati JHMD 19.8.2006
Celá klikatící trať má 33km, ale skutečná překonaná vzdálenost je daleko menší a na kole se dá velmi dobře mezi zastávkami přejíždět. V nejbližší stanici od naší základny, Kunžak-Lomy, během jízdy směrem do Nové Bystřice doplňovaly parní lokomotivy vodu z odstavené cisterny. Asi nejhezčí je zastávka Kaproun, která vznikla na počet mistra Járy Cimrmana, jehož noha zde stanula (přesněji byl vyhozen z vlaku). Zastávka je ukrytá v lese a do stejnojmenné obce vede turistická zeleně značená trasa směřující do prudkého kopce. Přesto na této zastávce v okamžiku příjezdu vlaku panoval čilý ruch cyklistů i pěších turistů. V úseku mezi Hůrkami a Novou Bystřicí se navíc parní vlak ještě jednou otáčí a projíždí hezkým úsekem přes kemp Osika. V porovnání s tratí 228 Jindřichův Hradec - Obrataň se mi tato "jižní" trať jevila jako více turisticky atraktivnější. V hustých okolních lesích je větší množství značených cyklotras i neznačených stezek a příroda je daleko méně dotčená civilizací. Tomu odpovídá i jízdní řád této trati 229, který je orientován vysloveně na sezónu letních prázdnin. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|