Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Slavnosti Pernštejnského panství - nedělní jízdy 8.7.2007Po sobotním dni stráveném v prostorách stanice Nedvědice jsem si v neděli trochu přivstal. Chtěl jsem se stavit v místní sokolovně a shlédnout výstavu modelových kolejišť a modulovky Zababov. Cestou na výstavu jsem si na stanici Nedvědice všiml odstavených nákladních vozů na manipulační koleji a v duchu jsem brblal, že tu budou jen zavazet. To jsem ještě nevěděl, že vozy sem byly dopraveny předchozí den navečer a že to byl záměr. Příjezd parních vlaků byl načas podle jízdního řádu jako v sobotu. Ale jedna drobná změna tu byla. Parní vlak Sp 1673 od Havlíčkova Brodu v čele s lokomotivou 433.001 přijel uhlím napřed. Soupravy vozů byly stejně jako v sobotu odposunovány na nejvzdálenější manipulační kolej, ale obě parní lokomotivy poté posunovaly k nákladnímu vlaku. Někteří pobíhali po stanici dobře vybaveni grafikony a tak jsem se zeptal na další dění. Ve 12:25 měly obě lokomotivy odjet s manipulačním vlakem do následující stanice Rožná a v zápětí se zpět vrátit. Po 12. hodině se vykřižovaly ve stanici pravidelné spoje, také dnes byly vedeny zvláštními soupravami. Mezitím byla parní lokomotiva 423.009 doplněna na dýmnici velkou hvězdou a celá souprava se přesunula ke staniční budově. Jakmile byl mezistaniční úsek do Rožné volný a slunce nezakrývalo mraky, přišel pokyn a velká parní show mohla začít. Po odjezdu vlaku byl čas na malou polední svačinu. Obě parní lokomotivy se společně vrátily přibližně v 13:30. Času nebylo nazbyt a místo polední pauzy bylo opět nutné obě lokomotivy dozbrojit, vyčistit a namazat. Na tomto místě bych zdůraznil náročnost práce obou lokomotivních čet. Taková nostalgická jízda s parním vlakem, která pro nás začíná nástupem do vlaku a končí výstupem z vlaku, znamená především pro lokomotivní četu celodenní práci bez ohledu na počasí. Po 14. hodině se ve stanici křižovaly pravidelné spoje 14913 do Tišnova a 14912 do Žďáru nad Sázavou. Přprava parních lokomotiv na zpáteční jízdu se přece jen trochu protáhla a proto bylo rozhodnuto, že z časových důvodů nebudou soupravy obou vlaků posunovány na dopravní koleje. Odjezdy parních vlaků se tak uskuteční přímo z nejvzdálenější manipulační koleje. Nejdříve odjel v 14:50 parní vlak Sp 1675 ve směru do Brna. Druhý parní vlak ještě nebyl připraven, parní lokomotiva 433.001 teprve posunovala k soupravě vlaku. Klusal jsem tedy na druhou stranu stanice na zhlaví k přejezdu. Nečekané technické problémy zpozdily odjezd vlaku Sp 1674 do Havlíčkova Brodu až na 15:30. Zdržel jsem se ještě v okolí stanice na křižování pravidelných spojů 14917, 14916 po 16. hodině a 14923, 14920 po 18. hodině. Utichla i hudba od rybníka a letošní Slavnosti Pernštejnského panství skončily. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|