Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Oslavy 150 let Pardubicko-liberecké dráhy 1. - 3.5.2009První prodloužený májový víkend byl ve znamení velkých oslav 150 let Pardubicko-liberecké dráhy. Měl jsem na tyto oslavy původně vyčleněnou neděli a na tento den jsem si také objednal fotopas s podrobným jízdním řádem s řazením souprav a nasazením parních lokomotiv. V průběhu soboty jsem operativně přehodnotil situaci, objednal ubytování v nedaleké České Skalici v penziónu RONOX blízko nádraží a vyrazil na cestu. Po příjezdu do České Skalice jsem se nejdříve zastavil na nádraží, abych omrknul situaci. V podvečer se měly vracet do Jaroměře parní vlaky ze svých sobotních jízd, ale bohužel na sklonku dne všechny se zpožděním. Přednost na trati mají pochopitelně pravidelné spoje a zpoždění jednoho vlaku může zcela rozhodit jízdní řád, který na jednohokolejné trati musí navíc počítat s křižováním vlaků. Zvláštní vlaky se v takovém případě dostanou na volnou trať až po odbavení pravidelných spojů. Pořídil jsem pár záběrů a šel jsem se ubytovat. Připravil jsem si potřebnou techniku a odjel jsem do Jaroměře na noční focení.
Do Jaroměře se zatím sjížděly opožděné zvláštní parní vlaky. V depu probíhala údržba a zbrojení parních lokomotiv,
než byly rozestaveny před rotundou. Však se jich v Jaroměři setkalo hned několik:
Druhý den jsem se probudil do krásného slunečného nedělního rána. Musel jsem si přivstat, abych se z České Skalice dostal do Jaroměře před osmou hodinou. Tam již probíhaly přípravy parních lokomotiv 434.2186 a 464.202 na první jízdu se společným rozjezdem v 8:51. Dopoledne se všechny parní lokomotivy postupně rozjely po svých plánovaných trasách. Očekával jsem návrat Os 39367 s parní lokomotivou 434.2186. Právě ta se měla vydat do České Skalice v čele zvláštního manipulačního vlaku Mn39376, který se tam měl v poledne křižovat s Os 39335. Bohužel provozní komplikace způsobily, že se tato jízda neuskutečnila a místo výletu do České Skalice jsem zamířil do areálu depa posedět a občerstvit se. Před 14. hodinou se začaly parní vlaky sjíždět zpět do Jaroměře a kolem 14. hodiny se všechny parní lokomotivy shromáždily v depu. Zvláštní místo zaujala "Rosnička" 464.202, která pózovala na točně a která se při otáčení hlasitým pískáním zdravila se svými ostatními kolegyněmi. Nabyl jsem dojmu, že se s nimi zároveň loučí, neboť do konce provozu ji zbývají pouhé dva měsíce. Po tomto setkání parních lokomotiv začalo opět bohaté posunování, údržba parních lokomotiv a zbrojení. Bylo příjemné posedět v depu a vnímat všechny ty zvuky parního provozu, jako za starých časů. V průběhu odpoledne začaly také postupně odjíždět zpět domů parní lokomotivy se svými soupravami a také motorové vozy M131.1, které zůstaly kvůli parním lokomotivm poněkud opomenuty. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|