film_1
film_2
film_3
film_4
film_5
Aktualizováno: 17. 11. 2024 
 
 




TOPlist  

DE  EN  PL

Třemešná ve Slezsku - Osoblaha 14.11.2009

Martinské hody v Bohušově



Třemešná ve Slezsku - Osoblaha   Již po několik let jsou Martinské hody v Bohušově spojeny se zvláštní jízdou parního vlaku z Třemešné do Osoblahy. Letos však poprvé v čele vlaku stanula parní lokomotiva U57.001 "Malý Štokr" a spolu s motorovou lokomotivou TU38.001 "Faur" tak naposledy v tomto roce absolvovala jízdu se zcela zaplněným vlakem do Osoblahy a zpět. Během posledního týdne také došlo k opravě plakátu s pozvánkou na Martinské hody. Místo původně uveřejněného plakátu s večerním návratem parního vlaku byla na poslední chvíli vydána opravená verze plakátu s časovou polohou parního vlaku, jako jezdil po celou letošní sezónu.

  Časně ráno jsem trochu váhal, zda-li se vypravit na cestu. Podzimní deštivé dny mě od výletů spíše odrazují a navíc sobotní ráno bylo zahaleno hutou mlhou. Asi po hodinovém vnitřním přemlouvání jsem vyrazil na cestu. Na Skřítku na chvíli vykouklo slunce z mlhy a za Rýmařovem mlha definitivně ustoupila. Do Třemešné jsem dorazil sice později, než jsem původně plánoval, ale zato s pozitivní náladou. Jízda parního vlaku působí vždy jako magnet. V 9.30 přijela první větší skupina návštěvníků pravidelným Os 3510 z Krnova a následně gumokolisti zaplnili celé přednádražní prostory. Parní vlak byl již připraven v sestavě - parní lokomotiva U57.001, motorová lokomotiva TU38.001, tři vozy Btu a čtyři výletní vozy.

  Po krátké domluvě s kolegy jsme po desáté hodině vyjeli za Třemešnou k přejezdu úzkorozchodné trati se silnicí č. 57. V podzimním slunci jsme očekávali průjezd pravidelného Os 20606 do Třemešné. Pak stačilo vyhlížet, až se pod lesem objeví R883 Jeseník - Ostrava-Svinov, na jehož příjezd parní vlak čeká. Během několika minut potom stoupající dým nad Třemešnou prozradil, že parní vlak Os 20651 je na trati. Dále za přejezdem vede trať chvíli souběžně s cestou, aby se známým obloukem 75m odpoutala a schovala v lese.

  Dalším naším zastavením byla stanička Liptaň. Podzimní příroda zbavila stromy listí a odjíždějící parní vlak byl vidět do dáli. Pokračovali jsme nejkratší cestou přes Horní Povelice do míst, kde je z horizontu vidět klikatící se trať mezi zastávkami Horní Povelice - Amalín. Bylo větrno a díky čistému vzduchu jsme parní vlak viděli již na příjezdu do zastávky Horní Povelice. Trať maximálně kopíruje terén a než se parní vlak dostal až na naši úroveň, musel projet několik protisměrných oblouků.

  Další hezké místo je na horizontu mezi zastávkou Amalín a stanicí Slezské Rudoltice. Sotva parní vlak vysupí na horizont, přechází trať v dlouhé klesání 25 promile až ke Slezským Rudolticím. Tam nás čeká větší pauza. Je nutné doplnit vodu do parní lokomotivy U57.001 a také čekáme na příjezd pravidelného Os 20607, který parní vlak ve Slezských Rudolticích předjíždí. Než může být parní vlak vypraven na trať, je nutné počkat, až pravidelný Os 20607 dojede do Bohušova a strojvedoucí se ohlásí. Trať je volná, parní vlak odjíždí a my za ním.

  Většina cestujících končí svoji jízdu v Bohušově. V místním rekreačním areálu jsou Martinské hody v plném proudu. Z Bohušova do Osoblahy odjíždí parní vlak téměř prázdný. V Osoblaze je již připraven autobus, který do Bohušova odveze i doprovod parního vlaku. Na místě tak zůstává jen minimum obsluhy a my. Práce kolem parní lokomotivy je stále dost a během pauzy před zpáteční jízdou je potřeba doplnit uhlí a vodu.

  V 13.50 odjíždí z Osoblahy pravidelný Os 20608 a odváží s sebou navíc jeden vůz Btu z parního vlaku. Ne všichni se budou z Bohušova vracet zpět parním vlakem a tolik vozů na zpáteční jízdě nebude potřeba. Podzimní slunce odpoledne rychle prodlužuje naše stíny a zatím prázdný parní vlak Os 20650 odjíždí v 14.45 do Bohušova, aby nabral cestující zpět do Třemešné.

  Také jsme opustili Osoblahu a vrátili se zpět do Slezských Rudoltic. Parní vlak vyjíždí z lesa a v 15.20 zajíždí přímo na manipulační kolej. Ve Slezských Rudolticích se opakuje dopolední scénář. Tentokrát čekáme na křižování s pravidelným Os 20609. Oblačnost a mlha na horizontu již schovala slunce, když parní vlak odjíždí v 16.10 ze Slezských Rudoltic. V následujících minutách přichází rychlý soumrak. Než se dočkáme příjezdu parního vlaku v Třemešné ve Slezsku, ponořila se stanice do tmy.



Další informační zdroje:
Videogalerie Videogalerie
Video ke stažení → MP4: 321 MBWebM: 300 MB
 1   Příprava parního vlaku v Třemešné ve Slezsku avi 4,4 MB  wmv 4,1 MB 
 2   Pravidelný Os 20606 přijíždí v 10:30 k přejezdu se silnicí č. 57 avi 3,4 MB  wmv 3,2 MB 
 3   Parní vlak Os 20651 za Třemešnou ve stoupání k přejezdu se silnicí č. 57 avi 16,7 MB  wmv 15,6 MB 
 4   Parní vlak Os 20651 v 11:03 ve stanici Liptaň avi 27,6 MB  wmv 26,6 MB 
 5   Parní vlak Os 20651 na trati mezi zastávkami Horní Povelice - Amalín avi 25,8 MB  wmv 24,1 MB 
 6   Parní vlak Os 20651 na horizontu mezi Amalínem a Slezskými Rudolticemi avi 10,8 MB  wmv 10,4 MB 
 7   Pravidelný Os 20607 přijíždí do stanice Slezské Rudoltice avi 13,5 MB  wmv 12,5 MB 
 8   Pravidelný Os 20607 odjíždí ze stanice Slezské Rudoltice avi 8,1 MB  wmv 7,9 MB 
 9   Parní vlak Os 20651 odjíždí v 12:15 (+10min) ze stanice Slezské Rudoltice avi 20,4 MB  wmv 19,2 MB 
 10   Parní vlak Os 20651 přijíždí do stanice Bohušov avi 11,2 MB  wmv 10,7 MB 
 11   Parní vlak Os 20651 odjíždí v 12:40 (+15min) ze stanice Bohušov avi 14,3 MB  wmv 13,7 MB 
 12   Souprava parního vlaku posunuje v Osoblaze na manipulační kolej avi 19,0 MB  wmv 18,2 MB 
 13   Zbrojení parní lokomotivy U57.001 uhlím ve stanici Osoblaha avi 20,7 MB  wmv 19,1 MB 
 14   Parní lokomotiva U57.001 posunuje ve stanici Osoblaha k depu avi 29,2 MB  wmv 27,1 MB 
 15   Souprava pravidelného Os 20608 posunuje na dopravní kolej avi 4,8 MB  wmv 4,8 MB 
 16   Motorová lokomotiva TU38.001 přidává k vlaku Os 20608 druhý vůz Btu avi 19,0 MB  wmv 18,2 MB 
 17   Pravidelný Os 20608 odjíždí v 13.50 ze stanice Osoblaha avi 4,3 MB  wmv 4,1 MB 
 18   Motorová lokomotiva TU38.001 posunuje soupravu vlaku na dopravní kolej avi 25,5 MB  wmv 23,7 MB 
 19   Parní lokomotiva U57.001 posunuje k soupravě vlaku avi 13,4 MB  wmv 12,9 MB 
 20   Parní vlak Os 20650 odjíždí v 14:45 ze stanice Osoblaha avi 13,4 MB  wmv 12,8 MB 
 21   Parní vlak Os 20650 přijíždí v 15:20 do stanice Slezské Rudoltice avi 23,9 MB  wmv 22,4 MB 
 22   Pravidelný Os 20609 přijíždí do stanice Slezské Rudoltice avi 13,0 MB  wmv 12,0 MB 
 23   Souprava vlaku Os 20650 posunuje na dopravní kolej avi 17,1 MB  wmv 16,1 MB 
 24   Parní vlak Os 20650 odjíždí v 16:10 (+10min) ze stanice Slezské Rudoltice avi 13,6 MB  wmv 13,1 MB 
 25   Parní vlak Os 20650 přijíždí v 16:46 do stanice Třemešná ve Slezsku avi 2,0 MB  wmv 2,1 MB 
 Kompletní videogalerie ve formátu DVD  martinske_hody_2009.iso 2,5 GB 


WebArchiv WebArchiv


WebArchiv - archiv českého webu

Licence Licence


Licence Creative Commons

Licence Kontakt


@vlacky.com

Info Info

  • Aktualizováno: 17.11.2009
  • Celkem přečteno: 12664x
  • Naposledy: dnes v 02:22

Datové zdroje Datové zdroje


Datový zdroj YouTube
Datový zdroj PeerTube

Ikona webu Ikona webu


ikona webu

Kooperace Kooperace


partnerský web www.TTkatalog.cz partnerský web www.MaleModely.cz

Reportáž Poslední navštívené reportáže