Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Letní sezóna na trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha 25.6.2011„Den dráhy Třemešná ve Slezsku - Osoblaha”Hlavní sezónu výletních vlaků na úzkorozchodné trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha zahajuje Den dráhy. Letos v čele parního vlaku stanuly obě parní lokomotivy U57.001 a U46.002 „Resita”. Parní lokomotiva U57.001 je deponována v nové výtopně v Třemešné ve Slezsku a parní lokomotiva U46.002 „Resita” byla dovezena z Krnova na plošinovém vozu jen pro tento den. Jako přípoj k parnímu vlaku do Osoblahy byl z Krnova vypraven zvláštní motorový vlak ve složení motorový vůz M131.1454 „Hurvínek” a přípojný vůz Clm. Předpověď slibovala na tento proměnlivé počasí a jak se ukázalo později, beze zbytku se potvrdila. Jízdní řád zvláštních vlaků zůstal stejný, jako v uplynulých letech. Odjezd z Třemešné ve Slezsku v 10:45 a odpolední návrat zpět v 16:43. Sobotní vlaky budou vedeny parní lokomotivou U57.001 a nedělní potom motorovou lokomotivou TU38.001 „Faur”. Do Třemešné jsem se snažil přijet co nejdříve, abych měl dostatek času zachytit přípravu obou parních lokomotiv. Do odjezdu parního vlaku v 10:45 zbývalo ještě dost času, ale stanice se začala brzy plnit návštěvníky. Souprava parního vlaku byla mezitím sestavena a čekala vzadu u výtopny na příjezd pravidelného Os20606 z Osoblahy. Před desátou hodinou jsem přejel do Slezských Rudoltic, abych vyčkal příjezdu pravidelného Os20606. Po jeho odjezdu v 10:08 jsem se vracel zpět přes Horní Povelice a Liptaň do Třemešné. Obloha se mezitím zatáhla a spustil se déšť. Ten vytrval až do příjezdu pravidelného Os20606 v 10:36 z Osoblahy a R1183 v 10:40 z Jeseníku. Déšť stále nepolevoval a vytrvale doprovázel i odjezd parního vlaku Os20651 v 10:45. Vrátil jsem se do stanice, kde byl zvláštní motorový vlak připravený k odjezdu zpět do Krnova v 11:00. Pokračoval jsem dále směrem do Horních Povelic. Zdá se, že déšť je zapomenut a na obloze se ukazuje opět slunce. Pravidelný Os20607 má trochu zpoždění. Parní vlak Os20651 už čeká ve Slezských Rudolticích na předjetí. Je vhodné připomenout, že do roku 2008 byla v Horních Povelicích blíže k budově ještě manipulační kolej, na kterou se mezi výkolejky vešel jeden nákladní vůz. Patrně to byla vůbec nejkratší manipulační kolej v naší železniční síti. Další zastavení mám naplánováno v Bohušově. Nejdříve přijíždí pravidelný Os20607 a za necelých 20 minut také parní vlak Os20651. Do Osoblahy přijíždím v okamžiku, kdy už probíhá posunování s prázdnou soupravou vlaku. Netrvá dlouho a déšť se nás snaží zahnat na nástupiště pod střechu. Až s odjezdem pravidelného Os20608 v 13:50 se počasí trochu umoudří. Po 14. hodině parní lokomotivy U57.001 a U46.002 vyjíždí od depa a posunují se soupravou vlaku zpět na dopravní kolej. Ještě před odjezdem parního vlaku Os20650 v 14:45 přejíždím do Bohušova, abych zachytil příjezd parního vlaku. S časovou rezervou přejíždím dále do Slezských Rudoltic a jdu až do polí před stanici. Z lesa vyjíždí parní vlak a zdolává poslední protisměrné oblouky ve stoupání před stanicí Slezské Rudoltice. Ve stanici parní lokomotivy dobírají vodu a vlak vyčkává na křižování s pravidelným Os20609, který je posílen navíc o jeden vůz. Potom parní vlak posunuje na dopravní kolej a v zápětí v 16:00 odjíždí ze stanice Slezské Rudoltice. Posledním místem, kde očekávám parní vlak Os20650, je palouk naproti kostelu v Třemešné s výhledem na celé údolí a úzkorozchodnou trať až za přejezd s hlavní silnicí č. 57. Po zdolání posledního stoupání příjíždí parní vlak Os20650 do Třemešné ve Slezsku v 16:43. Souprava vlaku byla odklizena, parní lokomotiva U46.002 byla dozbrojena vodou, odpopelena a za využití zbylého provozního tlaku sama posunovala na plošinový vůz, na kterém byla odvezena zpět do Krnova. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|