Aktualizováno: 25. 11. 2024
|
|
Víkend s motoráčkem 3.3.2012Od prosince roku 2011 po zavedení nového grafikonu (GVD pro období 2011/2012 platný od 10.12.2011) osiřely tratě v okolí Chornic. Kdysi uzel, který spojoval tři směry osiřel včetně okolních tratí. Původní trať 262 Česká Třebová - Chornice - Skalice nad Svitavou byla rozdělena na dvě části. Pod původním číslem 262 dnes zůstal jen provozovaný úsek trati Velké Opatovice - Skalice nad Svitavou a druhý provozovaný úsek trati Česká Třebová - Moravská Třebová dostal nové číslo trati 017. Původní trať 271 Chornice - Dzbel - Prostějov je nyní provozována jen v úseku Dzbel - Prostějov. Dopravní obslužnost Chornic a okolních obcí dnes zajišťují autobusy. Přesto trať není úplně opuštěná a je sporadicky projížděna nákladními manipulačními vlaky. Nákladní vozy přistavené k nakládce lze zahlédnou na původní trati 262 v Chornicích, Jevíčku a na původní trati 271 v kamenolomu Šubířov. Na první březnový víkend připravil Klub železničních cestovatelů (KŽC) jízdu „Výletního motoráčku” spojenou s výroční členskou schůzí v Jevíčku. Jízda zvláštního vlaku Sp 1655 v podání M262.1168 byla rozdělena do obou víkendových dní. V sobotu 3.3.2012 vyjel v 9:08 ze Šumperka Sp 1655, jenž se nejdříve vydal na první méně zajímavou část jízdy po elektrifikované trati do Zábřeha a po koridoru do Třebovic v Čechách. Dále zhruba po půlhodinovém pobytu odjel v 10:55 po původní trati 262 do Moravské Třebové a dále pokračoval v 11:39 po úseku trati bez pravidelné osobní dopravy do Chornic, Jevíčka a Velkých Opatovic. Na dalším projetém úseku trati z Velkých Opatovic do Boskovic je osobní doprava zajišťována osobními vlaky vypravovanými ze Skalice nad Svitavou. Opožděný příjezd do Boskovic byl způsoben technickými problémy motorového vozu a tak zhruba dvouhodinová přestávka byla využita na řešení situace. Odpoledne pokračoval motorový vůz M262.1168 z Boskovic jako Sp 1654 do Jevíčka. Kvůli technickým problémům a zpoždění, které vzniklo pomalou jízdou, musel v Šebetově vyčkat na předjetí Os 14716 v 15:46 a křižování vracejícího se Os 14717 v 16:15. Do Jevíčka dojel zvláštní Sp 1654 zhruba s hodinovým zpožděním. V neděli 4.3.2012 pokračoval opravený motorový vůz M262.1168 jako Sp 1657 z Jevíčka s odjezdem v 10:21 do Chornic a po několika minutách se vydal na projetí dalšího úseku bez pravidelné osobní dopravy trati 271 Chornice - Dzbel. Dále z Dzbelu je trať 271 obsluhována osobními vlaky s Prostějova. Po krátkém setkání s pravidelným Os 24708/24711 pokračoval motorový vůz M262.1168 jako Sp 1656 z Dzbelu zpět do Chornic a zpátky přes Moravskou Třebovou do Třebovic v Čechách na koridor, odkud pokračoval přes Kolín do cíle cesty v Lysé nad Labem. Pro zdokumentování jízdy zvláštního vlaku jsem využil jen sobotní den. Jízdu jsem zdokumentoval již od Šumperka s dalším krátkým zastavením mezi tunely v Tatenicích při přejezdu k Trpíku. Počasí bylo po celý víkend nádherné a teplé a jen podle zbytků sněhu bylo poznat, že jaro ještě nenastalo. Dále za Moravskou Třebovou až do Boskovic se podařilo ještě několik fotozastávek. Po příjezdu do Boskovic jsem počkal na křižování s pravidelným Os 14712 a přesunul jsem se do Velkých Opatovic, kde byl konečně čas na oběd. Odpolední čekání na průjezd Sp 1654 za Velkými Opatovicemi se kvůli již zmíněným technickým problémům s motorovým vozem M262.1168 poněkud protáhlo a měl jsem obavu, zda výhled z mostu nedostavěné dálnice A88 Breslau - Wien nepohltí stín. Po zhruba hodinovém čekání pomalu projel pod dálničním mostem Sp 1654. Závěrečné dokumentační záběry v Jevíčku už byly s poledními slunečními paprsky. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|