Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Zvláštní vlaky na trati Kojetín - Tovačov 6.5.2012První letošní jízdy zvláštních vlaků pro veřejnost na trati 334 Kojetín - Tovačov se ukutečnily v prvním květnovém víkendu při příležitosti konání hned dvou akcí v Tovačově. V sobotu 5. května proběhlo ve sportovní hale setkání plastikovým modelářů Plastic People of Tovačov a po oba víkendové dny na fotbalovém hřišti závody psů Kirican Disc Dog Freestyle. Po celý víkend jezdily mezi Kojetínem a Tovačovem zvláštní vlaky sestavené z motorového vozu M240.0113 „Singrovka” a přípojného vozu Blm s dřevěnými sedadly a s kamínky na tuhá paliva. Kromě zastávky Lobodice (nákladiště) byly aktivovány ještě další dvě provizorní zastávky na znamení. První zastávka Kojetín - Nad Jordánem byla na okraji Kojetína na přejezdu s místní komunikací z Kojetína k nedalekému zemědělskému družstvu. Druhá zastávka Uhřičice - U hřbitova na okraji Uhřičic na přejezdu s místní komunikací vedoucí ke hřbitovu. Obě zastávky na znamení byly obsluhovány vždy prvními dveřmi motorového vozu ve směru jízdy. Naopak nebyly aktivovány zastávky Uhřičice obec a Oplocany. Na Tovačovce jsem se zúčastnil pouze nedělních jízd, které ovšem začínaly ráno poněkud netradičně v Tovačově. Poslední sobotní vlak (v letáčku označený 013) končil v Tovačově a souprava vlaku potom posunovala na nedalekou vlečku Prefy TOPOS k přenocování. V neděli ráno kolem 8. hodiny potom byla souprava přistavena do Tovačova, odkud vyjížděla v 8:25 (vlak v letáčku označený 002). Naštěstí se opět nepotvrdily předpovědi meterorologů a počasí panovalo chvílemi větrné, ale jinak s polojasnou oblohou. V průběhu dne jsem postupně navštívil klasické místa na Tovačovce. Polední přestávku mezi vlaky 006 (příjezd do Kojetína v 11.15) a 005 (odjezd z Kojetína v 12:10) jsem využil k občerstvení v Tovačově a v druhé odpolední přestávce mezi vlaky 010 (14:30) a 009 (15:00) jsem se krátce zastavil v Kojetíně na zdokumentování objíždění soupravy. Samozřejmě na závěr jízd nemohlo ani chybět zdokumentování v samotném Tovačově. Na nádražní budově, která mezitím přešla do soukromých rukou, je už zřejmý posun k lepšímu. Poslední záběr dne byl z odjezdu vlaku 014 z Tovačova a víkendové jízdy zvláštních vlaků jsou opět minulostí. Souprava vlaku potom pokračovala z Kojetína zpět do Brna. Jízdy zvláštních vlaků byly doprovázeny průvodčími v dobových uniformách a ve vlaku bylo možné zakoupit předměty s železniční tematikou. Kromě jízdenek na různé tarifní vzdálenosti bylo možné podpořit provoz vlaků na trati Kojetín - Tovačov zakoupením některé ze dvou příspěvkových jízdenek. Sběratele turistických známek potom potěší vydání výroční turistické známky č.1064 „David rytíř Gutmann 1834 - 1912” iniciátora stavby trati Kojetín - Tovačov. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|