Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Prázdninové parní vlaky 1. a 3.8.2014Letošní parní víkend Železničního muzea výtopna Jaroměř v prvním srpnovém víkendu byl v tomto roce již posledním. Tradičně jsou v sobotu dva páry parního vlaku trasovány z Jaroměře přes Českou Skalici do Náchoda jako muzejní parní vlak „Kladské pomezí”. V neděli jsou další dva páry parního vlaku trasovány z Jaroměře do Dvora Králové nad Labem, resp. druhý pár až do Mostku jako muzejní parní vlak „Kuksáček”. V Mostku se při odpolední jízdě parní vlak dělí. Parní lokomotiva 310.0134 „Litovel” se dvěma vozy pokračuje dále do svého domovského depa v Turnově a zbytek soupravy vlaku se s lokomotivou T211 „Prasátko” vrací do Jaroměře. Kromě těchto jízd parního víkendu připravil Klub přátel železnic Českého ráje (KPŽČR) páteční bonusovou jízdu parního vlaku. V podstatě se jedná o návoz soupravy parního vlaku z Turnova do Jaroměře ve formě veřejné jízdy. Trasa parního vlaku je vedena přes Jičín a Hradec Králové a plakát s pozvánkou na jízdu tohoto parního vlaku je doplněn možnými přípojnými vlaky ČD, kterými se zájemci o svezení parním vlakem mohou dopravit zase zpět. Bylo by škoda se nezúčastnit této páteční jízdy po zajímavých tratích. Bohužel předpověď počasí také zcela nevyšla. Během noci deštivý pás fronty přešel až na Moravu, ovšem po celý den na obloze panovala zvýšená oblačnost s občasnými přeháňkami a s celkem špatnou viditelností. To nás však nemohlo od našeho záměru odradit a nemohli jsem vynechat do reportáže klasická místa s pohledem na Trosky či dosluhující mechanická návěstidla ve stanici Butoves. Ačkoliv jízda parního vlaku byla jednosměrná a vlak jel v běžném pracovní dni, v úseku z Turnova do Hradce Králové byl o svezení velký zájem, souprava byla zaplněna a v každé stanici vyhlížel parní vlak hlouček dětí s rodiči. Reportáž z tohoto dne byla na závěr doplněna ještě dvěma záběry z méně zajímavého úseku Hradec Králové - Jaroměř. Sobotních jízd parního vlaku „Kladské pomezí” jsme se nezúčastnili kvůli jinému programu. Pokračovali jsme až nedělními jízdami parního vlaku „Kuksáček”. Ráno nás v Jaroměři přivítala modrá obloha s letními teplotami. Souprava parního vlaku již byla posunována ve stanici a zde jsme také zdokumentovali odjezd parního vlaku. Ve stanici Bílá Třemešná jsme chtěli zdokumentovat parní vlak s mechanickými návěstidly a závorami. Jako bonus byla reportáž doplněna o odjezd soupravového vlaku Sv 101263 v 9:38 z Bílé Třemešné. Souprava vlaku ve složení T478.1010 „Zamračená” a tří vozů Bh byla přepravována z Liberce do Pardubic po skončení sobotní akce Norský den na Zubačce 2.8.2014 a ve stanici Bílá Třemešná křižovala s parním vlakem Os 35238. Po odjezdu parního vlaku Os 35239 v 10:19 jsme měli čtyři hodiny volného času a na doporučení jsme vyzkoušeli výbornou místní cukrárnu. Letní počasí je ovšem velmi zrádné. Dopolední vysoké teploty a hromadění bouřkových mraků nevěstilo nic dobrého. Skutečnost však byla daleko horší. Cestou nás stihla silná bouřka doprovázená lokálními záplavami. Do Jaroměře jsme museli z Bílé Třemešné oklikou, protože Dvůr Králové nad Labem byl kvůli lokální záplavě dočasně neprůjezdný. I nadále vydatně pršelo, viditelnost nevalná. Parní vlak jsme očekávali za Kuksem a s každou další minutou čekání rapidně klesala dohlednost. Zpoždění parního vlaku narůstalo. Souprava odpoledního parního vlaku byla doplněna o tři vozy, se kterými se parní lokomotiva 310.0134 měla vracet do Turnova a na postrku byla lokomotiva T211.2009 „Prasátko”. Kvůli zpoždění a omezení v kapacitě trati bylo operativně rozhodnuto rozdělit soupravu vlaku již zde ve stanici Bílá Třemešná a do stanice Mostek nezajíždět. Parní vlak Os 35240 pokračoval potom s hodinovým zpožděním do Turnova a zbylá souprava čekala na uvolnění trati pro návrat do Jaroměře. S ohledem na počasí jsme nedělní výlet ve stanici Bílá Třemešná také ukončili. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|