Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
„Sněžnický motoráček” 29.3.2014Jedeme do Štítů 30.3.2014Už rok je obnovená pravidelná osobní doprava, byť prozatím pouze víkendová, na trati 025 Dolní Lipka - Hanušovice. V jízdním řádu pro období 2013/2014 došlo ke snížení počtu vlaků o jeden pár na aktuální počet čtyři páry o víkendech. Také na trati 024 Ústí nad Orlicí - Dolní Lipka - Štíty je doprava obnovena alespoň do zastávky Mlýnický Dvůr. My jsme však očekávali, zda-li se letos na jaře na trati objeví netradiční soupravy „Sněžnického motoráčku”. Hlavní program jízd „Sněžnického motoráčku” byl připraven na sobotu v celkovém rozsahu čtyř jízd mezi Hanušovicemi a Králíky. Letmý pohled na vydaný plakát ukazuje pouze dvě odpolední jízdy s doprovodným programem. Podobně jako v uplynulém roce je potřeby číst i poznámky dole „pod čarou”, kde jsou zmíněny i dvě další jízdy bez doprovodného programu a bez nutnosti místenky. První ranní vlak přejede nejdříve ze Šumperka do Hanušovic, než se vydá v 8:52 na trať do Dolní Lipky. A u poslední jízdy při obratu v Králíkách jede vlak jen do Dolní Lipky a nevrací se tedy do Hanušovic. Naopak na poslední chvíli byla ještě na neděli avizována jízda zvláštního vlaku z Dolní Lipky do Štítů a zpět. První ranní vlak Os 103605 byl veden ze Šumperka s odjezdem v 7:52 a soupravu ve složení M262.1117 (841 117-7) + 2x Bix + M262.1168 (831 168-0) táhla čerstvě opravená lokomotiva T478.2065 „Bardotka”, vše v režii Klubu železničních cestovatelů (KŽC). V tomto složení pokračovala souprava v 8:52 z Hanušovic jako Os 120522 do Dolní Lipky, kde byla lokomotiva T478.2065 odstavena. Do Králík pokračovala pouze souprava dvou motorových a dvou přívěsných vozů. Souprava tomto složení odjezdila i ostatní tři páry vlaků. Hlavní centrum oslav bylo soustředěno do stanice Králíky, která přivítala první odpolední vlak nazdobená ve stylu budovatelských 60. let. A v nadšené budovatelské atmosféře vítaly vlak nejen pionýři, ale i skupinka hippies. Zcela neplánovaně se však na posledním obratu do Hanušovic objevila v čele soupravy opět lokomotiva T478.2065. Převezla soupravu vlaku Os 220527 a pokračovala dále zpět do Šumperka. Kvůli technickým problémům bylo zrušeno její účinkování na nedělní jízdě z Dolní Lipky do Lysé nad Labem. Letos lákaly nejen jízdy „Sněžnického motoráčku”, ale i jízda lokomotivy T478.2065, jejíž netlumený zvuk se ozýval celým údolím. Ačkoliv na sobotu bylo předpovídáno většinou slunečné počasí, na Kralicku nás opět přivítaly přízemní mlhy, které se držely nad prochladlými pastvinami. Jarní slunce však ukázalo svoji sílu a již při návratu prvního vlaku Os 20544 z Králík v 10:30 začaly mlhy ustupovat. Příjemné spíše letní než jarní počasí vydrželo s občasnými mráčky po celý den. Několik záběrů z projížděné trati tak zachytilo vlak na známých a pro tuto trať typických místech jako původně dvoukolejný tunel v úseku Podlesí - Vlaské nebo Pěchotní srub K-S-16 „U trati” v úseku Dolní Lipka - Králíky zastávka. V neděli dopoledne se na trať 024 z Dolní Lipky do Štítů vydal samostatný motorový vůz M262.1117 jako Os 83939/83938. Štíty nejsou v současnosti obsluhovány pravidelnou osobní dopravou, ale zajíždí sem manipulační vlaky s vozy pro nakládku dřeva. Za krásného slunečného počasí se motorový vůz proplétal oblouky mezi rozsáhlými pastvinami a poli. Odpolední program se bohužel musel obejít bez lokomotivy T478.2065. Z Dolní Lipky vyjela v 12:17 celá souprava opět ve složení M262.1117 (841 117-7) + 2x Bix + M262.1168 (831 168-0) a vydala se nejdříve jako Sp120017 do Letohradu, odkud po obědové pauze pokračovala jako Sp100934 až do cíle své cesty, Lysé nad Labem. Několik záběrů tak dokresluje celkovou atmosféru víkendu, které úplně na závěr dne doplňují dva záběry z posledních pravidelných vlaků tohoto víkendu na trati 025 Hanušovice - Dolní Lipka. Další informační zdroje:
Fotogalerie |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|