Aktualizováno: 28. 1. 2025
|
|
Den Zlínského kraje 4.10.2014
Vraťme se však k železnici. Ve Valašském Meziříčí byla časně ráno připravena parní lokomotiva 433.002 „Matěj”, aby se se stylovou soupravou zelených „Rybáků” vydala v 7:30 na trať s cílem Zlín střed. Nejdříve pod číslem Os 31026 mířil parní vlak z Valašského Meziříčí do Kroměříže. Během jízdy byla plánována jedna technologické přestávka v Bystřici pod Hostýnem (8:18 - 8:45) na zbrojení vodou z hasičské cisterny. V Kroměříži parní lokomotiva 433.002 jen objela soupravu, byla dozbrojena vodou a vlak jako Os 31027 spěchal do Zlína, kde byl po příjezdu přivítán dechovým orchestrem a mažoretkami. Parní lokomotiva je na každé akci vždy magnetem a stačilo zapískat a nádraží se během chvíle zaplnilo dětmi i dospělými. Nádraží Zlín střed je sevřeno městskou zástavbou a štěkání parního stroje a pískání se mezi vysokými budovami neslo jako ozvěna daleko do sousedních ulic. V poledne se parní vlak jako Os 31027/31028 vydal na obrat do Vizovic a během jízdy zastavoval ve všech stanicích a zastávkách. V sobotu nejezdí do Vizovic Os 14219/14222 a tak se mohl parní vlak mezi pravidelnou osobní dopravou do Vizovic protáhnout v této časové mezeře. Odpolední jízda parního vlaku ze Zlína byla jako Os 31028 trasována do Hulína bez zajížďky do Kroměříže. Ani zde se parní vlak dlouho nezdržel a po objetí soupravy parní lokomotivou pokračoval jako Os 31029 po trati 303 zpět do Valašského Meziříčí. Parní vlak zastavoval opět na stejných vybraných stanicích a zastávkách jako ráno a v Bystřici pod Hostýnem byla opět půlhodinová technologické přestávka na zbrojení parní lokomotivy vodou a nezbytné promazání. Počasí nám toho dne ukázalo všechny podzimní nálady, od ranních mlh za Valašským Meziříčím až po modrou oblohu a sluncem zalitou podzimní krajinu za Holešovem. Povětšinu dne však vládlo spíše zatažené počasí a tomu odpovídá i kvalita záběrů. Nedostatky obrazu však vylepšuje zvuk parní lokomotivy 433.002 „Matěj”. Drobným úspěchem naší týmové spolupráce je záběr ze souběžní jízdy Os 31028 v úseku Zlín-Příluky (13:09) - Zlín-Podvesná (13:12), kde vede silnice Vizovická většinou přimknuta k trati a kde bylo možné si vychutnat jízdu parní lokomotivy v detailním pohledu. Na závěr reportáže byl ještě připojen sestřih přímo z Valašského Meziříčí z provozní údržby parní lokomotivy 433.002 „Matěj” po úspěšné celodenní akci, kde nám ovšem přicházející déšť nepříjemně urychlil setmění s negativním dopadem na pořízené záběry. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|