Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Párou do Peček 28.5.2016„Jede, jede mašinka, aneb dětská pouť v Pečkách“Letos mám za sebou skoro již tradiční akci na tradičním místě. Setkání modelářů v Pečkách spolu s hlavním programem akce „Jede, jede mašinka“ bylo opět doplněno o jízdy zvláštních vlaků po okolních tratích. Na této akci si přijdou na své příznivci malé i velké železnice. V posledních letech se toto setkání modelářů u nás dá považovat za adekvátní náhradu kdysi populárních modelářských TT víkendů. Modelářský klub v Pečkách má velmi dobré zázemí s odpovídajícími prostory pro setkání modelářů takového rozsahu. Nejdříve jak byly naplánovány jízdy zvláštních vlaků? Ty byly rozvrženy do obou víkendových dní, avšak hlavním magnetem byly sobotní jízdy parního vlaku vedeného parní lokomotivou 464.008 „Bulík” po lokálce z Peček do Kouřimi. Ostatní jízdy motorových vlaků byly zajištěny spolkem „Posázavský Pacifik“, který přijel z Benešova se soupravou vedenou dvěma motorovými lokomotivami „Hektor“ T435.003 a T435.0509. Vozby sobotních čtyřech párů vlaků vypravených z Peček se měly střídavě zhostit motorová lokomotiva T435.003 „Hektor“ a parní lokomotiva 464.008 „Bulík”, přitom lokomotiva T435.003 měla vypomáhat na postrku obou párů parních vlaků. A jaká byla skutečnost? První ranní obrat vlaků Os 740/Os 741 z Peček do Plaňan proběhl bez problémů. Zvláštní vlak odvezla lokomotiva T435.003 „Hektor“, zatímco druhá lokomotiva T435.0509 zůstala v Pečkách a jezdila po bývalé vlečkové koleji. Mezitím měl z Prahy dojet zvláštní parní vlak vedený lokomotivou 464.008 „Bulík”, aby jako Os 10742 pokračoval z Peček do Kouřimi. Parní vlak však nikde a místo toho jsme se dozvěděli nemilou zprávu, že zvláštní vlak Os 10739 teprve vyjel z Prahy se zpožděním nějakých 100 minut. Operativně tak na druhý pár vlaků Os 10742/Os 10743 z Peček do Kouřimi odvezla stejná souprava motorového vlaku. O zážitek z jízdy parního vlaku jsme naštěstí nebyli nakonec připraveni. Třetí pár vlaků Os 10744/Os 10745 z Peček do Plaňan odvezla parní lokomotiva 464.008 „Bulík” sama a o vozbu čtvrtého páru vlaků Os 10746/Os 10747 z Peček do Kouřimi se podělily obě lokomotivy. Směrem do Kouřimi jela v čele zvláštního vlaku Os 10746 dieselová lokomotiva T435.003 „Hektor“ a při zpáteční jízdě parní lokomotiva 464.008 „Bulík”. Tím byly jízdy zvláštních vlaků pro sobotu téměř vyčerpány. Zbýval ještě odjezd parního vlaku Os 10748 v 19 z Peček do Prahy. Další odpolední čas původně plánovaný na návštěvu výstavy zhatilo počasí. Už jízdu posledního zvláštního vlaku Os 10747 z Kouřimi do Peček popoháněla od jihovýchodu blížící se fronta doprovázená blesky nad horizontem a povážlivými těžkými mraky. Do deseti minut po příjezdu vlaku do Peček se spustilo krupobití. Následoval plošný výpadek elektřiny, mobilního signálu a lokální záplavy. Sobotní podvečerní program akce tak „Jede, jede mašinka“ byl definitivně zpečetěn. Krátký reportík nabízí průřez jízdami zvláštních vlaků na lokálce z Peček do Kouřimi a něco málo doplněno z průjezdů pravidelných vlaků. Nemohou chybět záběry z oblíbeného místa u Vrbčan. S ohledem na změny v nasazení vozidel na dalších vlacích bylo nutné s volbou dalších míst improvizovat. Navíc trať v rovinatých úsecích byla už v tomto ročním období dost zarostlá a mnohá zajímavá místa tak byla nepoužitelná. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|