Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Mikulášské jízdy 26.11.2016na trati Česká Třebová - Svitavy - Květná - Polička - Borová u PoličkyKaždoročně se na přelomu listopadu a prosince konají zvláštní jízdy Mikuláškých vlaků, převážně parních. Také na Svitavsku jezdíval každoročně Mikulášský parní vlak svoje kolečko z České Třebové po hlavní trati 260 do Skalice nad Svitavou a zpátky po lokálních tratích 262 a 017 přes Boskovice a Chornice. Letos nebyl tento parní vlak vypraven, ovšem spolek Poličská lokálka připravil neméně zajímavou a netradiční jízdu Mikulášského vlaku v motorové trakci po trase Česká Třebová - Svitavy - Květná - Polička - Borová u Poličky. Jak bylo avizováno na zveřejněném plakátu, poslední listopadovou sobotu měla na lokálku vyjet souprava Mikulášského vlaku ve složení historický motorový vůz M240.0113 „Singrovka“ a přípojný vůz Balm. Doprovod zajistí železniční personál v dobových uniformách a soupravou bude procházet Mikulášská družina, která bude během jízdy nadělovat hodným dětem drobné dárky. Plakát ovšem nezmiňuje, jak bude nakládáno s těmi nehodnými dětmi. Pohled na jízdní řád Mikulášských jízd napoví, jak bude celodenní program koncipován. Ráno vyrazí Mikulášský vlak jako Os 115363/115348 z České Třebové do Borové u Poličky, odkud po čtvrthodině obrací zpět jako Os 115323 a jízdu zakončí ve Svitavách. Po obědě vyrazí Mikulášský vlak jako Os 115336 znovu do Borové u Poličky. Na poslední zpáteční jízdu z Borové u Poličky vyrazí Mikulášský vlak jako Os 115335/115366 a ze Svitav pokračuje zpět až do České Třebové. U obou odpoledních vlaků je navíc plánován větší pobyt ve stanici Polička, takže Mikulášská družina bude mít dost času obejít na peróně všechny děti, odměnit ty hodné a posbírat do pytle ty zlobivé. Mikulášský vlak vypravený spolkem Poličská lokálka měl na této trati premiéru. Několik záběrů dokumentuje oba obraty tohoto vlaku, byť především v odpoledních hodinách nebyly světelné podmínky zrovna příznivé. Co nebylo z plakátu patrné, byla změna soupravy vlaku. Oproti původně avizované soupravě ve složení motorový vůz M240.0113 „Singrovka“ a přípojný vůz Balm byla kapacita soupravy vlaku zvětšena ještě o jeden přípojný vůz Balm a motorový vůz M286.044 „Krokodýl“. Tím také odpadla nutnost objíždění soupravy vlaku ve Svitavách a v Borové u Poličky. Jako zajímavost, kterou záběry nezachycují, bylo trasování Mikulášského vlaku v úseku Česká Třebová - Semanín po nákladních spojkách českotřebovského železničního uzlu, kudy běžně osobní vlaky nejezdí. Bohužel ani letos jsme se nedočkali sněhové nadílky a naopak typicky pošmourný podzimní den odpoledne navíc doplnilo lehké mrholení. Posledním použitelným záběrem do reportáže tak byl odjezd Os 115335 z Květné. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|