Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Podzim na Osoblažsku v říjnu a listopadu 2017Svatomartinské hody v Bohušově 11. listopadu 2017Na Osoblažce máme za sebou další úspěšnou letní sezónu výletních vlaků pod hlavičkou Slezských zemských drah. Do konce roku nás ještě čekají dvě jízdy zvláštních parních vlaků - vlak na Svatomartinské hody v Bohušově a Mikulášský parní vlak. Mimo sezónu si můžeme vychutnat poklidné jízdy pravidelných osobních vlaků v režii Českých drah. Podzimní návštěva Osoblažky má své nepochybné kouzlo. Po létě jsou konečně sklizená pole a trať klikatící se terénem na nevysokém, mnohdy žádném náspu, je opět do dálky viditelná a ani souprava úzkorozchodného vláčku se neztrácí ve dvoumetrové kukuřici. Na podzim s příchodem prvních ranních mrazíků vykouzlí příroda pestrou škálu teplých barev na listech stromů. Ideální období pro focení. Jízdní řád pravidelných vlaků na trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha, vedené v jízdním řádku pod číslem 298, se v posledních letech příliš nezměnil. Pravidelné vlaky jezdí přes den zhruba ve čtyřhodinovém taktu jako přípoje k vlakům na trati 292 Šumperk - Krnov. Více vlaků jezdí ráno a jen v pracovní dny. V neděli nejezdí ranní vlaky vůbec a takovým drobným paradoxem je fakt, že první vlak z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy je až před polednem jedoucí Os 20607. Navíc v hlavní letní sezóně výletních vlaků vyjíždí z Třemešné výletní vlak Os 20651 dokonce o tři čtvrtě hodinu dříve, v 10:45 po příjezdu Sp 1663 od Jeseníku. Tíha veškerého provozu pravidelných osobních vlaků je na jediné rekonstruované lokomotivě 705 913-2. V případě nutných odstávek či závady musí místo vlaků vyjet autobus náhradní autobusové dopravy (NAD). Kdysi záložní lokomotiva 705 914-0 je stále neprovozní další neprovozní lokomotiva 705 917-3 chátrá vystavena povětrnostním podmínkám na kusé koleji ve stanici Třemešná ve Slezsku. Podzimní reportáž je sestavena z několika záběrů jízd pravidelných osobních vlaků za podzimních prosluněných dní. Právě podzimní počasí již bývá vrtkavé a tak je vhodné si návštěvu Osoblažky dobře naplánovat a využít co nejvíce hezkého počasí. Po období prvních ranní mrazíků stromy brzy opadají a barevnost přírody se vytratí do zimní šedi. Další záběry v reportáži přibližují atmosféru Svatomartinských hodů v Bohušově, jízdy zvláštního vlaku v režii parní lokomotivy U46.002 „Rešica“, které s těžkou soupravou vypomáhala dieselová lokomotiva TU38.001 „Faur“. Centrem konání Svatomartinských hodů je rekreační areál v Bohušově, který jsme pochopitelně také navštívili nejen kvůli dobrému jídlu a pití, ale také kvůli doprovodnému programu v areálu. Záběry jízd dopoledního i odpoledního vlaků provázel velmi silný vítr s nestabilním slunečním svitem a pro zdokumentování byly použitelné jen některé záběry. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|