Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
První kolejiště 70. a 80. létaÚplně první panel kolejiště byl na tehdejší dobu přepychový. Velikost 160x80cm, bytelná konstrukce se silným rámem vyztuženým žebry, nahoře základová deska z překližky. Veškeré kolejivo bylo plechové BTTB se standardním poloměrem oblouků 286mm. Výhybky byly tehdy jediné s úhlem odbočení 22st. Konečný stav kolejiště byl velmi maximalistický. Z hlavního nádraží vlevo končí dvoukolejná trať v tunelu, kde sestupuje až na základovou desku do vratné smyčky. Z nádraží vpravo se trať šplhá dvěma tunely a třemi oblouky do horní vratné smyčky, ve které je zároveň druhé, menší nádraží. Toto kolejiště vydrželo snad nejdéle a absolvovalo spoustu přebudování, než se dostalo do tohoto konečného stavu. Vždyť v té době nebylo nic problém, žádný oblouk nebyl dost malý a žádné stoupání dost velké. Dobové fotografie jsou jediné dochované. Byly foceny tehdejší novinkou, Polaroidem, který za malý okamžik po expozici vykouzlil hotovou fotku. Zachycen je panel kolejiště ještě v ranném stadiu různých pokusů a potom finální kolejiště "našlapané" všemi dosažitelnými novinkami.
|
|||||||||||||||
|