film_1
film_2
film_3
film_4
film_5
Aktualizováno: 17. 11. 2024 
 
 




TOPlist  

DE  EN  PL

První seznámení s novým spřáhlem Tillig 30.7.2006



První seznámení s novým spřáhlem Tillig   Tillig ohlásil na letošní rok zásadní novinku, jakou je změna standardního spřáhla (beze změny z období BTTB) za nové. Poslední objednaný model mi došel již s novým spřáhlem, což bylo zdůrazněno i nálepkou na krabičce. Tato skutečnost mi neudělala radost, protože se nové spřáhlo nedá spojovat s předchozími typy. Obě spřáhla jsem vycvakl z kinematiky modelu a vyzkoušel, jaké má vlastnosti. Vlastní spřáhlo je plastové, kovový je třmínek, který není na těle spřáhla nijak fixován. Vlastně pouze nacvaknutím spřáhla do pouzdra kinematiky dojde k fixaci malého háčku na třmínku. Nejdříve jsem jím osadil dva plošinové vozy Rgs. Vlastní spřažení skutečně probíhá lehce s minimální silou. Vzdálenost mezi vozidly se hodně zkrátila. Spíše jsem se obával chování v obloucích, aby náhodou nedocházelo k zaklesnutí nárazníků. Nejmenší oblouky o typizovaném poloměru 396mm mám v tunelu před skrytým nádražím. Byl jsem potěšen, že díky kinematice se vzdálenost nijak nezkrátila, naopak je vlastní spojení pevné a spřáhlo nemá tendenci se rozpojovat, jak se stávalo u předchozích spřáhel. Spojení vozů v těchto poloměrech je stejně tak neuskutečnitelné.

  Celkově je spřáhlo jemnější a opticky se mi v prvním momentu zdálo, že na vozech něco chybí. Je to jen podvědomé, protože jsem si na původní spřáhlo zvykl. Při pohledu z boku na spojené vozy si tak mohu představovat, že oba visící třmínky jsou jakoby spojené hadice mezi vozy. Vlastní rozpojení vozů se provádí stejně nadzvižením kovových třmínků. Oproti starším spřáhlům, u kterých se mi často stávalo, že se do sebe "zakousla" a nešla rozpojit, je rozpojení bezproblémové.

  V současnosti Tillig dodává vozy s původními spřáhly do vyprodání skladových zásob. Samostatná nová spřáhla jsou již k sehnání ve verzi s ucyhcením na pružinku nebo do šachty podle NEM358. Lze jím nahradit většinu původních spřáhel, ovšem pro některé lokomotivy je nutno zakoupit zvlášní typy. Přes veškeré klady nepočítám s masovou výměnou spřáhel za nová. Při větším množství je cena takové modernizace nezanedbatelná a mnohé starší nebo malosériové vozy ani výměnu spřáhla neumožňují. Zatím uvažuji o odzkoušení spřáhel na delší soupravě nákladního vlaku.




Další informační zdroje:

Fotogalerie Fotogalerie


První model 14435 s novým spřáhlem Tillig
sprahlo_01
Na krabičce je nálepka označující použití nového typu spřáhla
sprahlo_02
Čelní pohled na model osazený novým typem spřáhla
sprahlo_03
Pohled zespodu na spřáhlo uchycené v kinematice
sprahlo_04
Pevná plastová část spřáhla a kovový třmínek
sprahlo_05
Porovnání nového a původního provedení spřáhla
sprahlo_06
Detail spojení dvou vozů Rgs původním spřáhlem
sprahlo_07
Detail spojení dvou vozů Rgs novým spřáhlem
sprahlo_08
Pohled shora na spojení dvou vozů Rgs původním spřáhlem
sprahlo_09
Pohled shora na spojení dvou vozů Rgs novým spřáhlem
sprahlo_10
Pohled shora na spojení dvou vozů Rgs původním spřáhlem v oblouku 396mm
sprahlo_11
Pohled shora na spojení dvou vozů Rgs novým spřáhlem v oblouku 396mm
sprahlo_12
Porovnání dvou vozů Z s novým a původním spřáhlem
sprahlo_13
Detail spojení dvou vozů Z původním spřáhlem
sprahlo_14
Detail spojení dvou vozů Z novým spřáhlem
sprahlo_15
Pohled shora na spojení dvou vozů Z původním spřáhlem
sprahlo_16
Pohled shora na spojení dvou vozů Z novým spřáhlem
sprahlo_17

WebArchiv WebArchiv


WebArchiv - archiv českého webu

Licence Licence


Licence Creative Commons

Licence Kontakt


@vlacky.com

Info Info

  • Aktualizováno: 22.11.2008
  • Celkem přečteno: 12501x
  • Naposledy: dnes v 04:59

Datové zdroje Datové zdroje


Datový zdroj YouTube
Datový zdroj PeerTube

Ikona webu Ikona webu


ikona webu

Kooperace Kooperace


partnerský web www.TTkatalog.cz partnerský web www.MaleModely.cz

Reportáž Poslední navštívené reportáže