Lokomotiva byla předem osazena digitálním dekodérem Uhlenbrock 73410 podle tohoto
návodu. Tento lokomotivní dekodér je
vybaven pájecími ploškami rozhraní LISSY/SUSI pro připojení minivysílače LISSY Uhlenbrock 68400.
Pro provoz minivysílače LISSY je nutné nastavit v lokomotivním dekodéru CV49, bit 2 na hodnotu 1.
Z výroby je tento bit nastaven na hodnotu 0 pro připojení zvukového modulu SUSI.
|
1.
Dieselová lokomotiva T334 připravená k osazení LISSY minivysílače. Lokomotiva již byla dříve osazena lokomotivním dekodérem. Lehkým zmáčknutím kapoty na obou stranách budky uvolníme plastové zámečky v rámu lokomotivy a kapotu poté lehce sundáme.
|
|
2.
Pohled na odkrytovanou lokomotivu, na které jsou patrné úpravy provedené při digitalizaci lokomotivy.
|
|
3.
Jako LISSY vysílač použijeme minivysílač Uhlenbrock 68400, který přijde připojit na pájecí plošky LISSY/SUSI na lokomotivním dekodéru.
|
|
4.
Z pojezdu lokomotivy nejdříve vytáhneme spřáhla. Spřáhla na tomto typu lokomotivy mají nestandardní uchycení.
|
|
5.
Plochým šroubovákem zapáčíme a uvolíme kryt převodů. Lokomotivu nepřevracíme a kryt převodů sundáme opatrně, aby se nám nevysypala kolečka z převodovky.
|
|
6.
Pohled na sundaný kryt převodů. Nápravy a další kolečka v převodovce teď půjdou lehce vyjmout.
|
|
7.
Z pojezdu vytáhneme tři nápravy a dvě ozubená kolečka, aby nám nevypadly při následujících úpravách pojezdu.
|
|
8.
Do tohoto prostoru umístíme LISSY minivysílač. V levé přepážce vyhloubíme pomocí vrtáčku průměru 2mm zářez pro vedení přívodů LISSY minivysílače.
|
|
9.
Na boky nalepíme oboustranné lepicí pásky, jaké se např. dodávají k běžným LISSY vysílačům. Zhora necháme mezeru asi 1mm pro umístění LISSY minivysílače.
|
|
10.
LISSY minivysílač umístíme do tohoto prostoru a přívody natvarujeme tak, aby prošly přepážkou přes připravené vyhloubení. V tomto místě přívody zajistíme kapkou vteřinového lepidla.
|
|
11.
Přívody LISSY minivysílače srovnáme vedle sebe aby se navzájem nekřížily a kolem převodového kola je prostrčíme rámem lokomotivy. Vodiče zajistíme kapkou vteřinového lepidla. Postupujeme maximálně obezřetně, aby se nám přívody nedotýkaly ozubeného kola.
|
|
12.
Pohled na vyvedení přívodů nad rámem lokomotivy. Dále se však budeme věnovat dokončení kompletace pojezdu.
|
|
13.
Plastový kryt převodů provrtáme v místě, kde je na LISSY minivysílači umístěna vysílací LED. Otvor postupně převrtáváme až na průměr 3,5mm. Z vnější strany krytu převodů otvor ohraníme pomocí vrtáku velkého průměru aspoň 6mm.
|
|
14.
Z vnitřní strany plastového krytu převodů otvor pouze zbavíme otřepů. Sestavíme zpět pojezd lokomotivy. Při nasazování kol dáváme pozor na sběrače proudu.
|
|
15.
Plastový kryt převodů opatrně nacvakneme na pojezd lokomotivy. V připraveném otvoru bude z LISSY minivysílače vyčnívat pouze LED a úpravou otvoru jsme zajistili větší úhel vyzařování do stran.
|
|
16.
Pokračujeme úpravou přívodů LISSY minivysílače. Přívody srovnáme a přilepíme je kapkou vteřinového lepidla k bloku motorku. Přívody zkrátíme a připájíme je na plošky LISSY/SUSI na lokomotivním dekodéru. Postupujeme podle návodu lokomotivního dekodéru. Je nutné použití lokomotivního dekodéru s podporou LISSY/SUSI.
|
|
17.
Před sestavením lokomotivu přezkoušíme. Blok balastu v místě vedení přívodů zabrousíme o cca 0,5mm, aby nebránil nasazení krytu lokomotivy.
|
|
18.
Pohled do budky lokomotivy na vedení přívodů LISSY minivysílače k lokomotivnímu dekodéru.
|