Provoz pravidelných osobních vlaků na této lokální trati zajišťují motorové vozy řady 810 a motorová jednotka
841/914 „Desná“ v korporátním nátěru Železnice Desné. Mimo tato vozidla se na trati objevují nákladní manipulační vlaky obsluhující Sobotín a občas v letní
sezóně i Kouty nad Desnou. Vše za účelem nakládky dřeva. Kromě těchto vlaků je možné na trati spatřit jiná vozidla jen při zvláštních jízdách nebo výročích. Samozřejmě je nutné
připomenout také minulý rok, kdy se v rámci probíhající elektrifikace trati Šumperk - Petrov nad Desnou - Kouty nad Desnou pohybovaly po trati nejrůznější pracovní
mechanismy nebo „drátenické“ vlaky.
Jedním ze zvláštních vlaků, který zavítal na trať Železnice Desné byl začátkem února zážitkový vlak objednaný pro zahraniční turisty. Tento vlak vypravený z
Brna se během dvoudenního putování projel po moravských tratích, peážní tratí přes Głuchołazy přejel do Slezska a nevynechal ani některé trati bez pravidelné osobní dopravy, např.
trať 312 Bruntál - Malá Morávka. V sobotu v poledne vyjel tento zvláštní vlak také na soukromou trať Železnice Desné, kde nejdříve projel krátkou tříkilometrovou odbočku
z Petrova nad Desnou do Sobotína a poté se vydal do Koutů nad Desnou a zpět potom do Šumperka.
Z pracovních důvodů jsem se nemohl věnovat po oba dny dokumentování jízdy tohoto zvláštního vlaku, ovšem jeho přítomnost na trati Železnice Desné jsem si nemohl nechat ujít. Několik záběrů
dokumentuje, že také letošní zima nevládne pevně a poprašek sněhu je spíše symbolický. V odpoledních hodinách při návratu vlaku z Koutů nad Desnou nás trochu prohřály i sluneční paprsky.