Pozvánka na tuto akci slibovala zajímavý celodenní program v tomto zapadlém cípu
pohraničního kraje. Jízdní řád parního vlaku předpokládal zdolání trati s délkou 20km za zhruba
2 hodiny. Trať jsem měl trochu zmapovanou z minulé akce. Zvlněnou krajinu trať zdolává mnoha
oblouky střídavě lesem a napříč mnoha poli. Pěknými místy pro fotozastávky jsou např. přejezd
za Třemešnou, kde trať dále vede podél silnice poté dvěma protisměrnými oblouky mizí v lese,
za Dívčím Hradem kopíruje trať zvlněné krajinné hřbety a ve Slezských Rudolticích je pěkná
viditelnost na širou trať v obou směrech. Navíc ve Slezských Rudolticích dobírala parní
lokomotiva vodu a vlak se křižoval v 11.07 s pravidelným spojem z Osoblahy. Přímo v Osoblaze
probíhal rušný provoz, na 3 kolejích bylo nutné vykřižovat všechny soupravy. Z Osoblahy do
Bohušova jel na otočku osobní vlak s dieslovou lokomotivou FAUR.
Zpáteční cesta neprobíhala zcela podle plánu. Pravidelný spoj s odjezdem z Osoblahy
v 13.19 daleko nedojel. Pro poruchu musela být souprava odtažena zpět do Osoblahy. Parní vlak
tak odjel z Osoblahy s hodinovým zpožděním a stejně zaplněn jako dopoledne. Přesto tato událost
nijak nezkazila dojem z velmi pěkné akce. Na závěr doplňuji ještě odkaz na videogalerii.