film_1
film_2
film_3
film_4
film_5
Aktualizováno: 17. 11. 2024 
 
 




TOPlist  

DE  EN  PL

4. letní sezóna na trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha 28.6.2008



4. letní sezóna na trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha   Již čtrvtou sezónu jsou v jízdním řádu trati 298 Třemešná ve Slezsku - Osoblaha zavedeny víkendové vlaky, které jsou v sobotu vedeny parní lokomotivou Resita U46.002 a v neděli dieselovou lokomotivou Faur TU38.001. Vlaky jsou i letos zavedeny zhruba ve stejných časech, jako tomu bylo v uplynulých sezónách. Navíc je ve stanici Třemešná ve Slezsku postavena malá jednokolejná remíza, která poskytuje dostatečné zázemí pro parní lokomotivu.

  Ráno po našem příjezdu do Třemešné motorová lokomotiva Faur zrovna posunovala soupravu vlaku, aby mohla parní lokomotiva Resita odjet od remízy a posunovat na druhý konec soupravy. Na řazení soupravy se nic nezměnilo, čas odjezdu parního vlaku je s ohleden na návaznost přípoje od Jeseníku posunut na 10.50.

  Těsně před odjezdem jsem zaujal místo na konci soupravy a po odjezdu parního vlaku z Třemešné ve Slezsku jsem umístil kameru se stativem na plošinku na konci soupravy s tím, že natočím cestu z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy. Trať se cestou klikatila a kopírovala průběh terénu. Z toho důvodu najdeme na trati jen minimum umělých staveb, mostků a propustků, ale téměř žádné opěrné zdi nebo vysoké náspy.

  Při pravidelné pauze ve Slezkých Rudolticích, kdy je parní lokomotiva zbrojena vodou, se parní vlak podle letošního jízdního řádu opět křižuje s pravidelným Os 20606 v 11.48. Po půlhodinové pauze pokračujeme v další cestě. Trať ze Slezských Rudoltic postupně klesá směrem k Osoblaze, v okolí Koberna a Bohušova ještě prochází z větší části lesem, poslední úsek před Osoblahou vede rovně mezi poli v nekonečně dlouhém klesání.

  Po příjezdu parního vlaku do Osoblahy je celá souprava posunuvána na manipulační kolej k rampě. Tam je také parní lokomotiva zbrojena uhlím za použití minimální mechanizace. Potom parní lokomotiva posunuje k depu, kde během zbylého času z dvouhodinové polední pauzy je ještě zbrojena vodou. Obě volné koleje ve stanici Osoblaha využije pravidelný Os 20607 s příjezdem v 13.24. Souprava vlaku se po posunu motorové lokomotivy 705 916-5 vrací zpět do Třemešné ve Slezsku v 13.50 jako Os 20608. Ve zbylém čase jsem se ještě prosšel po stanici. V depu stojí odstavené motorové lokomotivy 705 914-0 a 705 917-3, úplně na konci trati za odstavenými osobními vozy Btu stojí ještě jedna neschopná lokomotiva 705 913-2.

  Z Osoblahy jsme odjeli ve 14.30 a parní lokomotiva s obsazeným vlakem zdolávala stoupání do Slezských Rudoltic. Zde jsme opět čekali na na křižování s pravidelným Os 20609 v 15.24. Už ve Slezských Rudolticích se začala obloha nepříjemně zatahovat, naštěstí se zbytek cesty do Třemešné ve Slezsku obešel bez deště.



Další informační zdroje:
Videogalerie Videogalerie
Video ke stažení → MP4: 135 MBWebM: 125 MB
 1   Ráno v Třemešné ve Slezsku před odjezdem parního vlaku avi 4,2 MB  wmv 4,1 MB 
 2   Cesta Třemešná ve Slezsku - Liptaň avi 18,0 MB  wmv 17,3 MB 
 3   Cesta Liptaň - Dívčí Hrad avi 80,3 MB  wmv 75,1 MB 
 4   Cesta Dívčí Hrad - Horní Povelice avi 29,0 MB  wmv 27,5 MB 
 5   Cesta Horní Povelice - Amalín avi 40,5 MB  wmv 38,2 MB 
 6   Cesta Amalín - Slezské Rudoltice avi 44,3 MB  wmv 42,1 MB 
 7   Pravidelný Os 20606 se křižuje s parním vlakem ve Slezských Rudolticích avi 13,9 MB  wmv 12,7 MB 
 8   Parní vlak pusunuje ve Slezských Rudolticích na dopravní kolej avi 12,6 MB  wmv 11,5 MB 
 9   Cesta Slezské Rudoltice - Koberno avi 77,2 MB  wmv 71,8 MB 
 10   Cesta Koberno - Bohušov avi 67,7 MB  wmv 64,1 MB 
 11   Cesta Bohušov - Osoblaha avi 93,6 MB  wmv 88,8 MB 
 12   Zbrojení parní lokomotivy U46.002 uhlím v Osoblaze avi 10,1 MB  wmv 9,7 MB 
 13   Parní lokomotiva U46.002 posunuje k depu avi 16,5 MB  wmv 15,3 MB 
 14   Pravidelný Os 20607 přijíždí v 13:24 do Osoblahy avi 3,1 MB  wmv 3,1 MB 
 15   Motorová lokomotiva 705 916-5 posunuje v Osoblaze avi 15,9 MB  wmv 14,7 MB 
 16   Pravidelný Os 20608 odjíždí v 13:50 z Osoblahy avi 5,5 MB  wmv 5,2 MB 
 17   Parní lokomotiva U46.002 posunuje v Osoblaze k soupravě vlaku avi 10,8 MB  wmv 10,4 MB 
 18   Parní vlak posunuje v Osoblaze na dopravní kolej avi 14,1 MB  wmv 13,1 MB 
 19   Cesta Osoblaha - Koberno avi 10,6 MB  wmv 10,3 MB 
 20   Pravidelný Os 20609 se křižuje s parním vlakem ve Slezských Rudolticích avi 10,2 MB  wmv 9,5 MB 
 21   Parní vlak posunuje ve Slezských Rudolticích na dopravní kolej avi 8,8 MB  wmv 8,2 MB 
 22   Cesta Slezské Rudoltice - Třemešná ve Slezsku avi 14,0 MB  wmv 13,5 MB 
 Kompletní videogalerie ve formátu DVD
 Plná verze se záznamem celé cesty Třemešná ve Slezsku - Osoblaha osoblazsko_1.iso 4,0 GB
 Úsporná sestříhaná verze bez záznamu celé cesty Třemešná ve Slezsku - Osoblaha osoblazsko_2.iso 1,0 GB


WebArchiv WebArchiv


WebArchiv - archiv českého webu

Licence Licence


Licence Creative Commons

Licence Kontakt


@vlacky.com

Info Info

  • Aktualizováno: 2.10.2008
  • Celkem přečteno: 10788x
  • Naposledy: dnes v 06:57

Datové zdroje Datové zdroje


Datový zdroj YouTube
Datový zdroj PeerTube

Ikona webu Ikona webu


ikona webu

Kooperace Kooperace


partnerský web www.TTkatalog.cz partnerský web www.MaleModely.cz

Reportáž Poslední navštívené reportáže