film_1
film_2
film_3
film_4
film_5
Aktualizováno: 17. 11. 2024 
 
 




TOPlist  

DE  EN  PL

Brno - město uprostřed Evropy 6.6.2009

„Tunely do KrPole”



Tunely do KrPole   V dnech 22. května až 7. června 2009 se konal již dvánáctý ročník festivalu zábavy "Brno - město uprostřed Evropy". Poslední víkend 6. a 7. června 2009 s podtitulem "Dopravní nostalgie" byl věnován výročí 140 let městské hromadné dopravy v Brně. Ale i příznivci železnice si přišli na své. V sobotu byly vypraveny tři páry zvláštních parních vlaků mezi stanicemi Brno hl. n. a Brno-Královo Pole. Akce byla nazvaná "Tunely do KrPole" a přilákala hlavně rodiče s dětmi na zhruba hodinovou projížďku do Králova Pole a zpět.

  Ráno byla k prvnímu nástupišti přistavena souprava zvláštního parního vlaku s dostatečným přestihem. Jak se blížil čas odjezdu, příjemně vytopené vozy se zcela zaplnily. Odjezd se nekonal a vpředu na zhlaví byly vidět přijíždějící a odjíždějící pravidelné spoje. Vše se vysvětlilo záhy. Mezi stanicemi Brno hl. n. a Brno-Židenice byla v provozu jen jedna traťová kolej, přes kterou přednostně projížděly pravidelné spoje na tratích 250 (směr Tišnov) a 260 (směr Letovice). Svezl jsem se hned prvním parním vlakem Os 14660. Parní lokomotiva 457.101 se rozhodně neloudala a po průjezdu stanicí Brno-Židenice nasadila svěží tempo. Za Maloměřicemi se trať 250 stočila k prvnímu tunelu. Vystrčen z okna jsem rázem schytal spršku kapiček sražené páry a horkých jisker. Kvůli chladnému počasí jsem byl rád, že jízda do Králova Pole trvala nějakých 12 minut.

  Na tyto zvláštní parní jízdy byly prodávány zpáteční jízdenky. Měl jsem však jiný plán, než se vracet parním vlakem zpět. Natočil jsem odjezd zvláštního parního vlaku Os 14661 z Brna-Králova Pole v 9:53 a následujícím pravidelným Os 4931 jsem popojel na zastávku Brno-Lesná. Zde jsem na lávce pro pěší čekal na další jízdu Os 14662. Kouř parní lokomotivy byl vidět zdaleka, ale chvíli trvalo, než se parní vlak proklikatil tunely a prohnal se pod námi. Kvůli zpoždění Os 14662 jsme nemusel čekat dlouho na zpáteční jízdu parního vlaku jako Os 14663.

  Za deset minut jsem v 12:06 pokračoval dalším Os 4905 za parním vlakem až do výchozí stanice Brno hl.n., kde jsem zastihl parní lokomotivu 475.101 při objíždění soupravy. V 12:57 jsem popojel pravidelným Os 4628 do stanice Brno-Židenice. Tam bylo teprve vidět, jak úzké hrdlo vzniklo mezi stanicemi Brno hl.n. a Brno-Židenice vyloučením jedné traťové koleje z provozu. U nástupišť se hromadily soupravy vlaků ve směru do stanice Brno hl.n., ale viděl jsem, že teď jezdí spoje v opačném směru a poslední určitě pojede parní vlak Os 14664. Skutečně se po průjezdu soupravy Pendolina zpožděného SC 14 „SMETANA“ za chvíli objevil parní vlak, který najel na vjezdovém zhlaví zpět na svoji traťovou kolej a začal zrychlovat směrem k Maloměřicím.

  Měl jsem dost času na malý odpočinek, než se bude parní vlak vracet zpět. Očekával jsem jej na kraji třetího nástupiště. Mezitím projel kolem EC 171 „HUNGARIA“ a za chvíli také Os 4609, který měl jet až za parním vlakem a kterým jsem se chtěl vrátit zpět do stanice Brno hl.n., ale parní vlak nikde. Dozvěděl jsem se, že ve stanici Brno-Královo Pole byly technické problémy a parní vlak již jede.

  Rozhodl jsem se počkat na další Os 4600, kterým odjedu z Brna směrem na Vysočinu. Přesto jsem ještě jednou parní vlak zahlédl, když pomalu projížděl po sousední koleji směrem k maloměřickému depu. Škoda, že jsem měl již kameru schovanou.



Další informační zdroje:
  • k250t.pdf  jízdní řád trati (Praha -) Havlíčkův Brod - Brno - Kúty
  • k250z.pdf  jízdní řád trati Kúty - Brno - Havlíčkův Brod (- Praha)
  • k260t.pdf  jízdní řád trati (Praha -) Česká Třebová - Brno
  • k260z.pdf  jízdní řád trati Brno - Přerov (- Bohumín)
Videogalerie Videogalerie
Video ke stažení → MP4: 161 MBWebM: 155 MB
 1   1. parní vlak OS 14660 - cestam vlakem Brno hl.n. - Brno-Královo Pole avi 79,3 MB  wmv 74,4 MB 
 2   Parní lokomotiva 475.101 posunuje ve stanici Brno-Královo Pole avi 17,1 MB  wmv 16,5 MB 
 3   1. parní vlak Os 14661 odjíždí v 9:53 ze stanice Brno-Královo Pole avi 14,4 MB  wmv 14,0 MB 
 4   Pravidelný rychlík R 676 projíždí zastávkou Brno-Lesná avi 3,5 MB  wmv 3,4 MB 
 5   Pravidelný Os 4626 odjíždí ze zastávky Brno-Lesná avi 5,5 MB  wmv 5,5 MB 
 6   2. parní vlak Os 14662 projíždí zastávkou Brno-Lesná avi 4,7 MB  wmv 4,6 MB 
 7   2. parní vlak Os 14663 projíždí zastávkou Brno-Lesná avi 6,9 MB  wmv 6,6 MB 
 8   Parní lokomotiva 475.101 posunuje ve stanici Brno hl.n. avi 16,5 MB  wmv 16,0 MB 
 9   3. parní vlak Os 14664 projíždí stanicí Brno-Židenice avi 16,7 MB  wmv 15,8 MB 
 10   Pravidelný Os 4912 odjíždí ze stanice Brno-Židenice avi 4,1 MB  wmv 4,2 MB 
 11   Pravidelné EC 171 „HUNGARIA“ projíždí stanicí Brno-Židenice avi 9,6 MB  wmv 8,8 MB 
 12   Pravidelný Os 4609 přijíždí do stanice Brno-Židenice avi 4,4 MB  wmv 4,3 MB 
 13   3. parní vlak Os 14665 projíždí stanicí Brno-Židenice avi 5,8 MB  wmv 5,5 MB 
 Kompletní videogalerie ve formátu DVD  brno.iso 1,2 GB 


WebArchiv WebArchiv


WebArchiv - archiv českého webu

Licence Licence


Licence Creative Commons

Licence Kontakt


@vlacky.com

Info Info

  • Aktualizováno: 14.7.2009
  • Celkem přečteno: 9506x
  • Naposledy: dnes v 02:39

Datové zdroje Datové zdroje


Datový zdroj YouTube
Datový zdroj PeerTube

Ikona webu Ikona webu


ikona webu

Kooperace Kooperace


partnerský web www.TTkatalog.cz partnerský web www.MaleModely.cz

Reportáž Poslední navštívené reportáže