Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Brno - město uprostřed Evropy 6.6.2009„Tunely do KrPole”V dnech 22. května až 7. června 2009 se konal již dvánáctý ročník festivalu zábavy "Brno - město uprostřed Evropy". Poslední víkend 6. a 7. června 2009 s podtitulem "Dopravní nostalgie" byl věnován výročí 140 let městské hromadné dopravy v Brně. Ale i příznivci železnice si přišli na své. V sobotu byly vypraveny tři páry zvláštních parních vlaků mezi stanicemi Brno hl. n. a Brno-Královo Pole. Akce byla nazvaná "Tunely do KrPole" a přilákala hlavně rodiče s dětmi na zhruba hodinovou projížďku do Králova Pole a zpět. Ráno byla k prvnímu nástupišti přistavena souprava zvláštního parního vlaku s dostatečným přestihem. Jak se blížil čas odjezdu, příjemně vytopené vozy se zcela zaplnily. Odjezd se nekonal a vpředu na zhlaví byly vidět přijíždějící a odjíždějící pravidelné spoje. Vše se vysvětlilo záhy. Mezi stanicemi Brno hl. n. a Brno-Židenice byla v provozu jen jedna traťová kolej, přes kterou přednostně projížděly pravidelné spoje na tratích 250 (směr Tišnov) a 260 (směr Letovice). Svezl jsem se hned prvním parním vlakem Os 14660. Parní lokomotiva 457.101 se rozhodně neloudala a po průjezdu stanicí Brno-Židenice nasadila svěží tempo. Za Maloměřicemi se trať 250 stočila k prvnímu tunelu. Vystrčen z okna jsem rázem schytal spršku kapiček sražené páry a horkých jisker. Kvůli chladnému počasí jsem byl rád, že jízda do Králova Pole trvala nějakých 12 minut. Na tyto zvláštní parní jízdy byly prodávány zpáteční jízdenky. Měl jsem však jiný plán, než se vracet parním vlakem zpět. Natočil jsem odjezd zvláštního parního vlaku Os 14661 z Brna-Králova Pole v 9:53 a následujícím pravidelným Os 4931 jsem popojel na zastávku Brno-Lesná. Zde jsem na lávce pro pěší čekal na další jízdu Os 14662. Kouř parní lokomotivy byl vidět zdaleka, ale chvíli trvalo, než se parní vlak proklikatil tunely a prohnal se pod námi. Kvůli zpoždění Os 14662 jsme nemusel čekat dlouho na zpáteční jízdu parního vlaku jako Os 14663. Za deset minut jsem v 12:06 pokračoval dalším Os 4905 za parním vlakem až do výchozí stanice Brno hl.n., kde jsem zastihl parní lokomotivu 475.101 při objíždění soupravy. V 12:57 jsem popojel pravidelným Os 4628 do stanice Brno-Židenice. Tam bylo teprve vidět, jak úzké hrdlo vzniklo mezi stanicemi Brno hl.n. a Brno-Židenice vyloučením jedné traťové koleje z provozu. U nástupišť se hromadily soupravy vlaků ve směru do stanice Brno hl.n., ale viděl jsem, že teď jezdí spoje v opačném směru a poslední určitě pojede parní vlak Os 14664. Skutečně se po průjezdu soupravy Pendolina zpožděného SC 14 „SMETANA“ za chvíli objevil parní vlak, který najel na vjezdovém zhlaví zpět na svoji traťovou kolej a začal zrychlovat směrem k Maloměřicím. Měl jsem dost času na malý odpočinek, než se bude parní vlak vracet zpět. Očekával jsem jej na kraji třetího nástupiště. Mezitím projel kolem EC 171 „HUNGARIA“ a za chvíli také Os 4609, který měl jet až za parním vlakem a kterým jsem se chtěl vrátit zpět do stanice Brno hl.n., ale parní vlak nikde. Dozvěděl jsem se, že ve stanici Brno-Královo Pole byly technické problémy a parní vlak již jede. Rozhodl jsem se počkat na další Os 4600, kterým odjedu z Brna směrem na Vysočinu. Přesto jsem ještě jednou parní vlak zahlédl, když pomalu projížděl po sousední koleji směrem k maloměřickému depu. Škoda, že jsem měl již kameru schovanou. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|