Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Historickým motoráčkem na Floru 20.8.2010Když se řekne Flora, každý si tento pojem hned spojí s hanáckou metropolí. Tam ve Smetanových sadech je situován areál výstaviště, kde se konají mimo jiné známé mezinárodní zahradnické veletrhy. A jaké je spojení mezi rostlinami a železnicí? Třeba takové, že ve dnech konání letní etapy mezinárodní výstavy a veletrhu Flora Olomouc pendloval mezi stanicemi Olomouc hl.n. a Olomouc-Nová Ulice zvláštní vlak. Během několika minut dopravil návštěvníky veletrhu, kteří přijeli do Olomouce vlakem, až na místo konání do Smetanových sadů. Na úplném začátku cesty se ocitáme v Šumperku, kde je deponován motorový vůz "Hurvínek" M131.101. Na šumperské nádraží jsem se tak vypravil již v pátek dopoledne. Kromě odstaveného motorového vozu "Železnice Desná" byl u druhého nástupiště připraven k odjezdu v 9:38 pravidelný Os 3634 do Uničova. Ale v depu již byl připraven motorový vůz M131.101, který měl v 10:00 odjíždět přes Uničov do Olomouce. Byl nejvyšší čas přesunout se do Nového Malína na oblíbené místo s výhledem na kostel. Podle jízdního řádu měl být "Hurvínek" M131.101 v 10.20 v Novém Malíně a za další již minutu projížděl kolem nás. Pokračoval jsem do Uničova, kam jsem dorazil krátce před příjezdem motorového vozu M131.101. Druhou polovinu cesty do Olomouce jsem pokračoval už v tomto zvláštním vlaku. I když jsme stavili na všech zastávkách a stanicích, přistoupil k nám jen ve Šternberku jeden anglický turista, který se tak dostal do Olomouce asi o nějakých 20 minut dříve, než kdyby čekal na pravidelný Os 13714. V Olomouci u 1. nástupiště už na náš vlak čekali první cestující. Přesně ve 12:00 jsme poprvé vyjeli do Olomouce-Nová Ulice s mezizastávkou Olomouc-Smetanovy sady. Po celé odpoledne jezdil motoráček M131.101 přibližně v hodinovém taktu mezi stanicemi Olomouc hl.n. a Olomouc-Nová Ulice. Ve stanici Olomouc hl.n. vždy udělal jen rychlý, několikaminutý obrat. Ve stanici Olomouc-Nová Ulice potom posunoval mimo hlavní dopravní kolej, aby umožnil příjezd k nástupišti pravidelným spojům. Protože byl pracovní den, jezdily vlaky mezi na trati 275 Olomouc hl.n - Senice na Hané také v hodinovém taktu a ve stanici Olomouc-Nová Ulice motorový vůz M131.101 čekal mezi dvěma jízdami na vykřižování pravidelných spojů jedoucích v obou směrech. Zpestřením pátečního odpoledne byl také průjezd nákladního vlaku 81700/0. Odpoledne jsem využil k procházce podél trati s využitím místních komunikací a stezek. Tarifní vzdálenost mezi stanicemi Olomouc hl.n. a Olomouc-Nová Ulice je 4 km, prošel jsem však jen část k ulici Tovární a pořídil pár záběrů cestou a kolem mostu přes Moravu. Procházku jsem zakončil zpět ve stanici Olomouc-Nová Ulice, odkud jsem odjel posledním zvláštním vlakem v 17:50 do stanice Olomouc hl.n., kde motorový vůz zůstane v depu pro další jízdy na Floru v sobotu a neděli. Další informační zdroje:
Fotogalerie |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|