Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Slavnosti Pernštejnského panství - sobotní jízdy 4.7.2009Jednou z hlavních akcí léta bývají pravidelně po několik posledních let Slavnosti Pernštejnského panství. Letos se organizace Slavností zhostil samotný městys Nedvědice a po okázalých posledních ročnících byl hlavní program u nedvědického rybníka skromnější. Kromě kulturního programu u nedvědického rybníka se s doprovodnými akcemi zúčastnily i okolní obce a také hrad Pernštejn. Ale nic naplat, příznivci železniční nostalgie se při Slavnostech shromažďují na zcela jiných místech. Letos se po oba víkendové dny ve stanici Nedvědice setkaly hned tři parní lokomotivy. Také na pravidelné spoje byly nasazeny dobové soupravy a odpovídající motorové lokomotivy. Kromě víkendových dní jezdily tyto soupravy i ve svátečním pondělí. Na své si tak přišli jak příznivci parních vlaků, tak příznivci mladší motorové trakce. Na nedvědickou stanici to mám pár kroků, přesto jsem se v sobotu ráno musel přemluvit, abych vstal a došel na stanici. Toho rána bylo krásné slunečné počasí a tak vynikal pěkně nasvícený hrad Pernštejn. Ve stanici už postávala skupinka fotografů a čekala, zda-li na pravidelných spojích už budou nasazeny nostalgické soupravy. Sice nebyly, ale o hodinu později již jela T478.1002 v čele pravidelného Os14904. Kdo jezdí pravidelně na Slavnosti, tak ví, že se každým rokem obměňují lokomotivy a soupravy, které se v těchto dnech prohání po trati 251. Křižování pravidelných vlaků kolem 10. hodiny se tak zhostily lokomotivy T466.0254 v čele Os14906 z Tišnova a T466.0253 v čele Os14909 ze Žďáru nad Sázavou. Do příjezdu parních vlaků zbývala ještě hodina času. Přibližně v 10.35 přijela ze stanice Rožná inspektorská drezína Tatra DM-4-47005. Letos měla vyhrazený pro Slavnosti jen sobotní den s trochou pojíždění po stanici Nedvědice. Příblížila se jedenáctá hodina. Všichni netrpělivě očekávali parní vlak Os14650 z Brna s příjezdem v 11.06. S houkáním pomalu vjížděl do stanice parní vlak v čele s dvojicí lokomotiv 477.013 (depo Poprad) a 464.001 (depo Prievidza). Za chvíli v 11.08 přijel parní vlak Os14651 z Havlíčkova Brodu v čele s lokomotivou 477.043 (depo Louny). Skutečně mezinárodní setkání lokomotiv. Parní vlak z Brna měl plánovánu ještě jednu jízdu. Jako Os14948 odjel parní vlak v 11.27 do stanice Rožná a jako Os14949 se vrátil zpět v 12.37. Odpoledne probíhalo postupné zbrojení všech tří parních lokomotiv ve stanici Nedvědice. Soupravy obou vlaků byly odklizeny bokem, aby byly volné dvě staniční koleje pro křižování pravidelných spojů. Před odpoledním odjezdem parních vlaků byly soupravy trochu přeskládány. První odjel v 16.34 parní vlak Os14653 do Brna vedený parními lokomotivami 477.043 a 477.013. Za půlhodinu byl připraven k odjezdu v 17.08 parní vlak Os14652 do Havlíčkova Brodu vedený parní lokomotivou 464.001. Provoz ve stanici Nedvědice pomalu utichal. Zábava u rybníka se přehoupla do večerního programu. Skalní příznivci železnice se však večer sjížděli do tišnovského depa, kde se odehrávalo noční focení motorových lokomotiv. V depu se vedle sebe sešly T466.007, T466.0253, T466.0254 a T466.0286. Na druhé straně za hloučkem fotografů vedle T478.1002 zaujal místo slovenský "Pomaranč" T678.0012. Před půlnocí jsme se všichni rozešli nabrat sil do dalšího dne. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|