Aktualizováno: 6. 11. 2024
|
|
Zvláštní vlak Choceň - Borohrádek, Choceň - Litomyšl 8.5.2012„Stezkový vlak” Litomyšl - Praha pro Turistický akademický klub PrahaVolný sváteční den 8. května byl ve znamení zvýšeného pohybu zvláštních vlaků v okolí Chocně a to hned na dvou tratích. Ráno se v Chocni objevila nezvykle dlouhá souprava ve složení lokomotiva T458.1549 „Hektor” (721 549-4), motorové vozy M262.0209 „Kredenc” a M262.1002 „Loďák”, sedm přívěsných vozů Balm a služební vůz Da. Tato souprava směřovala do Litomyšle, aby v odpoledních hodinách zajistila odvoz účastníků akce 54. Stezka Turistického akademického klubu Praha (TAK) z Litomyšle do Chocně a dále do Prahy se zastávkami pro výstup. Dále za organizačního přispění Railgallery byl vypraven zvláštní fotovlak z Chocně do Borohrádku a zpět a odpoledne ještě z Chocně do Litomyšle. Téměř celá souprava odjela z Chocně v 10:05 jako Zvl.Os 35074 a po hodině dorazila v 11:05 do Litomyšle, kde setrvala až do odpoledních hodin. V Chocni zůstal pouze motorový vůz M262.1002 (831 113-6), který jako fotovlak Zvl.Os 35076 odjel v 10:10 na trať 020 do Borohrádku. Cestou bylo připraveno několik fotozastávek s cílem zdokumentovat mechanická návěstidla a závory na této trati. Tomu byla uzpůsobena i jízdní doba a muselo být dodrženo nezbytné křižování s pravidelným Os 5625 ve stanici Čermná nad Orlicí v 10:47. Ani v Borohrádku se motorový vůz dlouho nezdržel. Po vykřižování s pravidelným Os 5624 z Chocně v 11:18 mohl motorový vůz vyjet zpět směrem do Chocně v 11:20 jako Zvl.Os 35078. Také při zpáteční jízdě bylo připraveno několik fotozastávek, protože se slunce mezitím posunulo na obloze a nasvítilo nám motorový vůz z druhé strany. Po návratu do Chocně byl čas na zaslouženou polední pauzu, kterou každý využil po svém ať již obědem v nedaleké restauraci nebo návštěvou města. Odpoledne byl náš fotovlak Zvl.Os 35078 připraven v 14:00 k jízdě do Litomyšle, kterou jsme také zpestřili fotozastávkami. Do Litomyšle přijíždě motorový vůz opatrně, protože přes celou stanici vévodila souprava již připraveného Zvl.Os 35075. Motorový vůz byl připojen na konec této soupravy a vlak byl konečně kompletní a do odjezdu v 16:40 zbývala více než hodina času. Pro svůj další záměr musím opustit Litomyšl a vrátit se zpět do Chocně. Využívám přistavený Os 15023 (motorový vůz 810 245-1) a odjíždím s ním v 15:40 do Vysokémo Mýta města, kde musím přesednout do Os 15067, abych se s ním dostal v 16:33 do Chocně. Následně se za použití gumokolu vracím k zastávce Hrušová. Zvl. Os 35075 odjel z Litomyšle v 16:40 a ve stanici Cerekvice nad Loučnou křižuje s pravidelným Os 15024 v 17:12. Konečně se zdáli ozývá pískání a Zvl.Os 35075 projíždí zastávkou Hrušová a klikatí se v protisměrných obloucích. Tento zvláštní vlak stihnu ještě zdokumentovat na odjezdu ze stanice Vysoké Mýto v 17:37 a na hlavním tahu při průjezdu zastávkou Sruby přibližně v 18:15. V průběhu dopolední fotoakce jsem pořídil operativně a neplánovaně pár krátkých záběrů s fotoaparátem, které jsem zkombinoval a prostříhal s odpoledními záběry z kamery, aby tak vzniklo alepoň pár dokumentačních klipů z jízd zvláštních vlaků po obou tratích. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|