Aktualizováno: 4. 4. 2025
|
|
Norský den na Zubačce 2.8.2014
Největším magnetem, který přitáhl železniční fanoušky do Kořenova byla jízda zvláštních vlaků s lokomotivou T478.1010 „Zamračená”. První zvláštní vlak vyjížděl ráno v 9:03 z Tanvaldu nejdříve na obrat do Liberce jako Os 16216/16261. Při zpáteční jízdě byla souprava vlaku v Tanvaldu posílena o postrkovou ozubnicovou lokomotivu T426.003 „Rakušanka”, která soupravě vlaku pomáhala z Tanvaldu do Kořenova. Jízda z Tanvaldu do Kořenova byla ještě zpestřena křižováním v dopravně Dolní Polubný. Ve stanici Dolní Polubný byla sice od roku 1902 druhá dopravní kolej a odbočka do nákladiště, ovšem bez ozubnice. Vzhledem k tomu, že stanice je ve stoupání, byla v roce 1907 ozubnice doplněna a byly osazeny také tři ozubnicové výhybky. Bohužel v roce 1992 byla ve stanici odstraněna ozubnice, všechny tři ozubnicové výhybky sneseny, druhá dopravní kolej byla zrušena a na odbočku do nákladiště byla osazena klasická výhybka. Na obou stranách ozubnice končící mimo stanici byly doplněny nájezdy. Tyto unikátní ozubnicové výhybky se nepodařili zachránit pro muzeum a v roce 1996 byly sešrotovány. Dnes se pro potřeby křižování používá kolej odbočující na nákladiště, kam se souprava vlaku uklidí a uvolní trať křižujícímu vlaku. S postrkem na úseku trati z Tanvaldu do Kořenova pomáhají dvě muzejní ozubnicové lokomotivy T426.001 a T426.003 „Rakušanka”. Dále do Harrachova vede trať téměř po vrstevnici a provoz na této trati a dále do Polska je plně adhezní. V odpoledních hodinách se uskutečnily tři jízdy zvláštních vlaků z Kořenova do Harrachova s lokomotivou T748.1010 „Zamračená”. Vzhledem k tomu, že v Harrachově nemůže lokomotiva objet soupravu vlaku, naskýtá se nám tak poněkud netradiční pohled na vlak, který je z Kořenova do Harrachova sunut. V podvečer se vydal zvláštní vlak na poslední jízdu jako Os 11018/16244 z Kořenova do Liberce, kde souprava vlaku nocovala do neděle. Pořízené záběry z tohoto dne se však neomezují pouze na zachycení jízd zvláštních vlaků s lokomotivou T478.1010 „Zamračená”, ale jsou doplněny o další záběry druhého zvláštního vlaku s motorovým vozem M240.056 „Singrovka”. Dále byly záběry doplněny o pravidelné vlaky na trati z Kořenova do Harrachova. V neděli byla souprava vlaku ve složení T478.1010 „Zamračená” a tři vozy Bh jako Sv 101263 přepravena z Liberce do Pardubic. Závěr reportu je doplněn o bonusový záběr ze stanice Bílá Třemešná, kde jsme toho dne byli ale za jiným účelem. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|