Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Zvláštní vlaky na výlov Hradeckého rybníka v Tovačově 22. a 23.10.2016Nastal pravý podzimní čas charakteristický krátkými dny, sporadicky se objevujícím sluncem a chladnými rány s vlezlou mlhou. Tak to už víme, že nás čekají poslední letošní jízdy zvláštních vlaků na trati Kojetín - Tovačov. Předposlední říjnový víkend, letos ve dnech 22. a 23., organizuje Rybářské sdružení České republiky tradiční výlov Hradeckého rybníka u Tovačova, který bývá nejen spojen s doprovodnými akcemi přímo v místě konání výlovu, ale také s jízdami zvláštních vlaků mezi Kojetínem a Tovačovem. To je ostatně důvod, proč se fanoušci železnice pravidelně sjíždí do místa konání jinak neželezniční akce. Ačkoliv na místní trati z Kojetína do Tovačova není od roku 1981 provozována pravidelná osobní doprava, objevují se několikrát ročně na trati aspoň zvláštní osobní vlaky spojené s jinými akcemi konanými v Kojetíně, Tovačově či nejbližším okolí. Trať je však udržována v dobrém technickém stavu, neboť je na ní stále provozována nákladní doprava. V současnosti se po trati vozí dvoje komodity. Ze Skašova to jsou ucelené soupravy se šterkem a z vlečky TOPOS PREFA Tovačov to jsou ucelené soupravy nízkostěnných vozů Res ložené velkými betonovými dílci. Letos bylo na po oba víkendové jízdy naplánováno celkem 12 párů zvláštních vlaků. O vozbu těchto vlaků se měly podělit dieselová lokomotiva LDH 125-038 „Faur“, T444.1516 „Karkulka“ a motorový vůz M131.1454 „Hurvínek“. Přitom motorový vůz M131.1454 „Hurvínek“ s jedním přívěsným vozem Blm měl na starosti ještě vozbu zvláštních vlaků Os 100938 a Os 10949 mezi Kroměříží a Kojetínem. Samotný motorový vůz také po oba dny zajišťoval obrat poledních vlaků Os 10943/Os10944 z Tovačova do Kojetína a zpět. Dieselová lokomotiva T444.1516 „Karkulka“ momentálně přebývá v remíze na nedaleké vlečce TOPOS PREFA Tovačov a měla se o víkendu zapojit do vozby zvláštních vlaků Os 10939 až Os 10948 (kromě již zmíněného poledního obratu Os 10943/Os 10944) spolu s dieselovou lokomotivou LDH 125-038 „Faur“. Ta jako Os 182320/104029 dojela v sobotu ráno z Brna, dovezla další dva přívěsné vozy Blm s kamínky a pokračovala z Kojetína do Kroměříže s celou soupravou jako Os 10938. Podobně tak v neděli odpoledne jela na posledním vlaku Os 10949 z Tovačova do Kojetína a odtud jako Os 100828/104152 se dvěma přívěsnými vozy Blm s kamínky pokračovala zpět do Brna. Pro zdokumentování podzimních jízd zvláštních vlaků jsem počítal s oběma víkendovými dny. Předběžně byl oznámeno, že o vozbu se podělí jeden den dieselová lokomotiva T444.1516 „Karkulka“ a druhý den LDH 125-038 „Faur“. Bohužel se vyskytly během návozu soupravy z Brna technické problémy a bylo tak rozhodnuto, že dieselová lokomotiva LDH 125-038 „Faur“ odjede pouze první sobotní vlak Os 10939 z Kojetína a poslední nedělní Os 10949 z Tovačova a vozba všech ostatních bude zajištěna dieselovou lokomotivou T444.1516 „Karkulka“. Naopak co nás nemohlo zklamat a s čímž jsme dopředu počítali, bylo typické podzimní tovačovské počasí do jisté míry ovlivněné množstvím okolních rybníků. Typická podzimní mlha v sobotu vydržela až do poledne a slunce nás nesmělo ohřálo až v odpoledních hodinách. V neděli přesně podle předpovědi počasí nás slunce ohřívalo jen dopoledne a odpolední záběry nám znepříjemňoval silný vítr, který s sebou od jihu přinesl hradbu oblačnosti. Pořadatelem letošních podzimních jízd bylo tradičně občanského sdružení Kroměřížská dráha (KMD), jehož členové se starali o zdárný průběh akce a také o tepelnou pohodu v přívěsných vozech Blm vytápěných kamínky. Kromě toho bylo možné ve vlacích zakoupit drobné propagační materiály nebo přispět na jízdy vlaků zakoupením upomínkových jízdenek. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|