Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Slavnosti Pernštejnského panství 5.7.2017Jízdy zvláštních parních vlakůSotva se školákům rozeběhly první prázdninové dny, nás pracující čekaly dva sváteční dny volna zrovna uprostřed týdne, což bylo pro mnohé výzva. Stačilo nahradit zbylé tři pracovní dny dovolenou. Ostatně letošní Slavnosti Pernštejnského panství, známá kulturní akce s tradící v Nedvědici, na hradu Pernštejn a okolních obcích, se letos neomezovala jen na tyto dva sváteční dny. Hlavní kulturní program pořádaný městysem Nedvědice probíhal od úterý 4. července do čtvrtku 6. července na pódiu u rybníka. Na 1. nádvoří hradu Pernštejn probíhal program až do neděle 9. července. K Slavnostem se také tradičně připojují okolní obce, jejichž nabídka je součástí publikovaného programu Slavností Pernštejnského panství 2017. Z uplynulých ročníků Slavností Pernštejnského panství mnozí vědí, že nás čekají také jízdy zvláštních vlaků do Nedvědice. Ani letošní rok tomu nebylo jinak. Ve středu 5. července byly vypraveny parní vlaky ze dvou směrů do Nedvědice podle již zažitého schematu. První parní vlak zavedený jako Os 11646 v čele s parní lokomotivou 464.202 „Rosnička“ byl vypraven z Brna, ovšem kvůli výlukám a modernizaci brněnského uzlu ze stanice Brno-Královo Pole. Do Nedvědice měl dorazit krátce před 11. hodinou. Na postrku sekundovala dieselová lokomotiva T466.0007 „Pilštyk“. Druhý parní vlak zavedený jako Os 11645 s parní lokomotivou 433.001 „Skaličák“ a postrkovou T478.1001 „Bardotka“ musel vyrazil o něco dříve ze stanice Havlíčkův Brod a ve stanici Nedvědice byl očekáván krátce po 11. hodině. Souprava parního vlaku z Brna také tradičně jezdívala ještě polední obrat z Nedvědice do Rožné či Bystřice nad Pernštejnem. Také letos byl z Nedvědice vypraven v 11:25 zvláštní vlak Os 11646 do Bystřice nad Pernštejnem. Při jízdě do Bystřice nad Pernštejnem byla v čele parní lokomotiva 464.202 „Rosnička“. Při návratu Os 11603 s odjezdem v 12:25 z Bystřice nad Pernštejnem byl vlak vedený lokomotivou T466.0007 „Pilštyk“. Odpolední pauza ve stanici Nedvědice, to je nezbytná provozní údržba a zbrojení parních lokomotiv, ovšem také možnost krátce navštívit malou železnici - tou je výstava modelové železnice v základní škole Nedvědice, kterou pořádá RK MODEL Brno a Klub modelářů železnic Brno I. Největším tahákem je velký layout modulové železnice v modelovém měřítku TT. Ve škole však můžeme ještě chvíli zůstat, protože hned za hlavním vchodem do školy nás vábí vůně včelích produktů a výborného netradičního medového piva. Krátce po 16. hodině, po odjezdu pravidelných vlaků ze stanice Nedvědice, se připravují oba parní vlaky k odpolední jízdě. Parní lokomotiva 433.001 „Skaličák“ odjíždí na soupravě vlaku Os 11605 v 16:28 z Nedvědice do Brna. Na postrku opět sekunduje dieselová lokomotiva T478.1001 „Bardotka“. U půlhodinu později, přesně v 17:00, odjíždí z Nedvědice souprava druhého zvláštního parního vlaku Os 11606 v čele s parní lokomotivou 464.202 „Rosnička“ a postrkem dieselovou lokomotivou T466.0007 „Pilštyk“. Cílem jízdy tohoto zvláštního vlaku byla stanice Žďár nad Sázavou. Tím však nebyl program dne vyčerpán. Po 20. hodině se souprava vlaku jako Sv11607 vydala ze Žďáru nad Sázavou do Nedvědice. Sobotní program Slavností Pernštejnského panství vrcholil ohňostrojem ve 22:30 a následně ve 22:45 odjížděl zvláštní vlak Os 11607 z Nedvědice do Brna. Vlak zůstal v sestavě, jak přijel ze Žďáru nad Sázavou. V čele byla dieselová lokomotiva T466.0007 „Pilštyk“ a na postrku parní lokomotiva 464.202 „Rosnička“. Ze stanice Brno-Královo Pole pokračovala souprava vlaku opět jako Sv11607 až do cíle své noční jízdy - Olomouce. Několik záběrů dokumentuje jízdy zvláštních parních vlaků včetně večerního návozu soupravy ze Žďáru nad Sázavou do Nedvědice. Kromě jízd parních vlaků byly po oba sváteční dny nasazeny na vybrané pravidelné spoje dieselové lokomotivy T478.1001 a T478.1008 „Bardotka“. O těchto jízdách bude pojednávat druhá reportáž. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|