Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Slavnosti Pernštejnského panství - pondělní jízdy 6.7.2009Hlavní program Slavností Pernštejnského panství u nedvědického rybníka skončil v neděli. Přesto bylo možné ještě v pondělí navštívit např. hrad Pernštejn, kde na nádvořích a přilehlých prostorách pokračoval program s obdobným obsahem jako o víkendových dnech. Návštěvníci Nedvědice mohli také zavítat na některou z výstav, např. velkou výstavu železničních modelů v místní sokolovně. Tento krásný sluneční sváteční den jsem chtěl využít na pořízení ještě několika záběrů pravidelných vlaků, na nichž byly ještě nasazeny dobové soupravy, samozřejmě již bez zvláštních parních vlaků. Ráno jsem se vypravil do Bystřice nad Pernštejnem, kde trať z Rožné několika protisměrnými oblouky překonává značný výškový rozdíl. První zdolával stoupání pravidelný Os 14904. Další čekání na Sp1766 PERNŠTEJN nečekaně zpříjemnil speciální nákladní fotovlak Pn62928, který jel z Tišnova do Bystřice nad Pernštejnem. Tento nákladní fotovlak v Bystřici nad Pernštejnem posunoval bokem na manipulační kolej, aby nebránil křižování Sp 1766 „PERNŠTEJN“ a Os 14909. Po uvolnění trati se jako Pn 62929 vracel zpět do Nedvědice a Tišnova. Tento nákladní vlak pronásledovala po cestě skupina fotičů za účelem pořízení těch nejlepších záběrů. Tolik k vysvětlení pojmu nákladní fotovlak. Při této příležitosti bych doplnil, že další jízda nákladního fotovlaku s T678.0012 "Pomaranč" proběhla ještě v odpoledních hodinách z Tišnova do Dolních Louček hlavně kvůli fotogenickému místu u viaduktu v Dolních Loučkách. Počkal jsem ještě na průjezd pravidelného Os 14906, který značné stoupání před stanicí Bystřice nad Pernštejnem zdolával ztěžka, a na zpáteční cestě jsem se krátce zastavil v níže položené stanici Rožná, abych zdokumentoval příjezd pravidelného Os 14911. Jsem zpátky v Nedvědici. Během těchto svátečních dní zajíždí z Tišnova do Nedvědice kolem 13. hodiny Os 14910, který se po několika minutovém pobytu ve stanici Nedvědice vrací zpět jako Os 14951. Obloha se začala pomalu zatahovat a před svátečním obědem jsem ještě zaznamenal křižování pravidelných vlaků Os 14912 a Os 14913. Počasí se začalo odpoledne velmi rychle zhoršovat. Naposledy jsem zašel přímo do stanice Nedvědice před 16. hodinou, abych počkal na křižování pravidelných Os 14917 a Os 14916. Záběr z dynamického rozjedu Os 14917 byl toho dne poslední. Ve vzduchu již bylo cítit vodu a zanedlouho se spustil déšť, vytrvalý a chvílemi silný. O dalším natáčení toho dne tak bylo rozhodnuto. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|