Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Slavnosti Pernštejnského panství - nedělní jízdy 5.7.2009Nedělní program Slavností pokračoval podle stejného jízdního řádu. Parní lokomotivy 477.043 (depo Louny) a 477.013 (depo Poprad) nocovaly v Brně, aby byly ráno vypraveny na parním vlaku Os14650. Parní lokomotiva 464.001 (depo Prievidza) nocovala v Havlíčkově Brodu, aby ráno stanula v čele zvláštního parního vlaku Os14651. Oba parní vlaky se setkají v nedvědice krátce po 11. hodině. Ostatní dieselové lokomotivy nocovaly v tišnovském depu, kde v sobotu večer odehrávalo pro železniční nadšence noční focení. Nedělní ospalé ráno jsem sice zahájil v Nedvědici, kde jsem ve stoupání před stanicí očekával na příjezd pravidelného Os14904, ale potom jsem se přesunul do nedaleké Bystřice nad Pernštejnem. Tam jsem také počkal na příjezd zvláštního parního vlaku Os14651, který se zde křižoval s pravidelným Os14906. Po odjezdu obou vlaků se stanice Bystřice nad Pernštějnem vylidnila a já se přesunul blíže směrem k Nedvědici, do stanice Rožná. Ve stanici Nedvědice se mezitím setkaly oba parní vlaky, zvláštní parní vlak Os14650 Brna vedený parními lokomotivami 477.043 a 477.013 a Os14651 z Havlíčkova Brodu, vedený parní lokomotivou 464.001. Stejně jako v sobotu, také v neděli zvláštní parní vlak z Brna pokračoval jako Os14948 až do Rožné. Zde parní lokomotiva 477.043 objela soupravu a jako zvláštní parní vlak Os14949 se celá souprava vracela zpět do Nedvědice. Nastal relativní odpolední klid. Všechny tři parní lokomotivy byly v Nedvědici soustředěny na kusou kolej nejblíže u staniční budovy, kde bylo nutné provést jejich provozní údržbu a zbrojení. Mezitím se po volných dopravních kolejích křižovaly soupravy pravidelných spojů. Po vykřižování pravidelných Os14916 a Os14917 po 16. hodině nastal čas na přípravu obou zvláštních parních vlaků před zpráteční jízdou. Nejdříve byla připravena souprava parního vlaku Os14653 vedeného parní lokomotivou 464.001 a na postrku 477.013. Po odjezdu tohoto zvláštního parního vlaku do Brna v 16.34 byl připraven druhý parní vlak Os14652 s parní lokomotivou 477.043. Tento parní vlak musel ještě počkat na vykřižování s pravidelným Sp1767 Pernštejn a v 17.08 odjel z Nedvědice směrem do Havlíčkova Brodu. Zvláštní parní vlaky se tak rozjely ke svým cílovým stanicím a odpolední program Slavností u nedvědického rybníka se chýlil ke konci. Zklidnila se hudba u rybníka a opadly davy návštěvníků. Po zbytek neděle však nadále jezdily na pravidelných spojích dobové soupravy a bylo příjemné posedět na lavičce u nádražní budovy a v pozdním odpoledním slunci sledovat provoz kolem a poslouchat burácení dieselových motorů. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|