Aktualizováno: 15. 12. 2024
|
|
Parní vlaky Martinice v Krkonoších - Rokytnice nad Jizerou 21.7.2013„Krakonošovy letní podvečery” 17.-21.7.2013Jilemnické Masarykovo náměstí opanoval od 17. do 20. července již devátý ročník festivalu Krakonošovy letní podvečery. Slavnostní zahájení festivalu proběhlo v 16. hodin a poté následoval již vlastní program, který je na každý den trochu jiný. Navíc páteční program připravilo partnerské město polský Karpacz v rámci projektu Dny česko - polské kultury. V rámci doprovodných programů připravilo Krkonošské muzeum sérii tematických výstav a nemohly samozřejmě chybět ani jízdy zvláštních parních vlaků. ;Rokytnice nad Jizerou se stala na pět dní dočasným zázemím pro členy Klubu přátel železnic Českého ráje, kteří sem přijeli z Turnova s parním vlakem. Od středy do neděle se tak v údolí Jizery ozývalo supění a pískaní parní lokomotivy 310.0134, které občas na postrku vypomáhala lokomotiva 703 044-8 „Prasátko”. Na každý den byly naplánovány jízdy dvou párů parních vlaků. Výjimkou byla středa 17. července, kdy se parní vlak ráno přesouval u Turnova do Martinic v Krkonoších a potom v neděli 21. července, kdy poslední parní vlak odjížděl z Martinic v Krkonoších zase směrem do Turnova. Trať 042 Martinice v Krkonoších - Rokytnice nad Jizerou v délce 20km zdolá motoráček za přibližně 45 minut, ovšem v posledním úseku z Jablonce nad Jizerou do Rokytnice nad Jizerou je slyšet vlak jen na jednom obratu denně. V pracovní dny zajíždí do Rokytnice nad Jizerou jen jeden večerní pár Os 15516/15519 a v dny pracovního klidu jeden dopolední pár Os 15504/15505. Parní lokomotiva 310.0134 potřebovala na zdolání trati něco přes hodinu času a bylo vidět, že postrk „Prasátkem” přišel vhod. Využili jsme stále trvající letní počasí a po sobotní akci jsme se vrátili zpět do tohoto regionu. Během dopoledne jsme dorazili do Martinic v Krkonoších v době, kdy už vlastně první ranní vlak Os 35519 stál po svém příjezdu v 10:20 ve stanici. Ve stanici panoval polední klid, pouze přikládání topiče signalizovalo, že je čas roztopit parní lokomotivu. Blíží se čas odjezdu. Parní vlak Os 35520 ještě jednou v 12:20 odjede do Rokytnice nad Jizerou. Tentokrát jsem pořídili jen pár záběrů do zastávky Jablonec nad Jizerou-Hradsko. Další část jízdy Os 35520 do Rokytnice nad Jizerou zpestřilo několik záběrů přímo z budky parní lokomotivy 310.0134. Po pauze a dozbrojení parní lokomotivy byly na konec soupravy vlaku připojeny ještě ubytovací vůz a nízkostěnný vůz Np s uhlím a celý vlak odjel v 14:25 z Rokytnice nad Jizerou. Poslední jízdu tohoto parního vlaku do Martinic v Krkonoších zachycuje opět několik záběrů většinou na jiných místech, než tomu bylo při pátečních jízdách. Během posledního pobytu ve stanici Martinice v Krkonoších zůstala souprava vlaku v nezměněném složení. Parní vlak čekala poslední jízda zpět do své domovské stanice Turnov. S malým zpožděním oproti plánovanému času 17:09 odjíždí celý vlak vedený lokomotivou 703 044-8 „Prasátko” do stanice Stará Paka, kde po úvrati zbývá projet poslední úsek do Turnova, tentokrát v čele s vlakovou parní lokomotivou 310.0134. Před zastávkou Dolánky jsme putování za parním vlakem zakončili. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|