Aktualizováno: 17. 11. 2024
|
|
Slavnosti Pernštejnského panství - nedělní jízdy 3.7.2011Jak se již stalo tradicí, pokračoval nedělní program Slavností co se týče jízdy vlaků na trati 251 Tišnov - Žďár nad Sázavou podle stejného scénáře. Zvláštní parní vlaky jezdily podle stejného řádu a na pravidelných spojích se opět střídaly dobové soupravy, které jezdily již v sobotu. Bohužel počasí tento den vůbec nespolupracovalo. Ještě při sobotním nočním fotografování ve stanici Nedvědice se zdálo, že se nenaplní původní předpovědí meteorologů a upršené neděli, protože večerní obloha byla zcela čistá a příjemně letní. Ráno však bylo vše jinak. Neděle nás přivítala šedivou oblohou, vytrvalým deštěm a z pohledů fotografů minimální viditelností Jakmile po 8. hodině déšť trochu polevil, rozhodl jsem se přece jen vyrazit k trati směrem k Bystřici nad Pernštejnem. Prvním očekáváným vlakem byl pravidelný Sp 1778 PERNŠTEJN ve stoupání před Bystřicí nad Pernštejnem. Původně jsem myslel, že v takovém počasí budu u trati asi osamocen, ale zanedlouho se i tady objevily známé tváře, které ani takové počasí neodradilo od svého koníčka. Hned první záběr z průjezdu Sp 1778 ukázal, že za deště a tak špatné viditelnosti bude těžké pořídit trochu koukatelné video. Po průjezdu Os 14909 jsem osušil techniku a přesunul jsem se blíže k Rožné, kde jsem vyčkal průjezdu Os 14906 vedeného T478.1010. Dále jsem čekal schován pod deštníkem na příjezd prvního parního vlaku Sp 1823 z Havlíčkova Brodu s parní lokomotivou 475.101, která v Havlíčkově Brodu po včerejší jízdě z Brna nocovala a dnes se na zvláštním parním vlaku Sp 1823/1825 vracela zpět do Brna. Bohužel začalo opět vytrvale pršet a váhal jsem, jestli nedělní program raději neukončit. Ve stanici Rožná jsem potkal opět několik známých tváří, prohodil pár slov a potěšen pozdravem jednoho z kolegů „přeji suché světlo” jsem přece jen vyrazil k trati mezi Rožnou a Jabloňovem. Souprava parního vlaku Sp 1822, který jel z Brna do Nedvědice, pokračovala do Rožné a zpět jako Os 14980/14981. Tentokrát v čele vlaku stanuly parní lokomotivy 475.111 a 475.179. V Rožné vlak setrval zhruba hodinu a po vykřižování s pravidelným Os 14911 a Os 14908 se v 12:30 vracel zpět do Nedvědice. První parní lokomotiva 475.111 po včerejší jízdě nocovala v Brně a vracela se zpět a druhá parní lokomotiva 475.179, která zůstala v Brně kvůli problémům při jízdách z minulého týdne, byla na tomto vlaku zařazena mimořádně a také se vracela domů do Děčína. Vrátil jsem se zpět na základnu do Nedvědice, abych se převlékl do suchého a kolem 14. hodiny jsem zamířil na stanici, abych zachytil křižování pravidelných Os 14912 z Tišnova a Os 14913 ze Žďáru nad Sázavou. Ve stanici Nedvědice jsem potom pozoroval provozní údržbu a zbrojení parních lokomotiv, kterým se bez ohledu na počasí věnovaly jejich čety, aby je připravily před další odpolední jízdou. Bohužel se kolem 15. hodiny spustil tak intezivní déšť, že jsem musel utéci domů a převléci se opět do suchého. Dění ve stanici jsem mohl pozorovat z okna a jakmile jsem po 16. hodině slyšel parní lokomotivu 475.101 posunovat na tišnovském zhlaví a také trochu ustával déšť, spěchal jsem opět na stanici. To se již připravoval Sp 1825 k odjezdu do Brna v 16:28. Po jeho odjezdu posunovala druhá souprava Sp 1824 na druhém zhlaví na dopravní kolej. Zbývalo ještě počkat na křižování s vracejícím se Sp 1779 PERNŠTEJN v 16:53 a potom již v 17:04 při odjezdu parního vlaku Sp 1824 obě parní lokomotivy 475.111 a 475.179 zahalily stanici Nedvědice do oblaků páry a sazí. Program Slavností se chýlil ke svému konci. Bohužel počasí poznamenalo celkovou návštěvnost jak samotného programu Slavností u rybníka nebo na hradu Pernštejn, tak i obsazenost zvláštních parních vlaků. Další dokumentační záběry ze stanice Nedvědice jsem ještě pořídil v 18:03 při odjezdu Os 14921 a při obratu soupravy Os 14954/14955 v 19:03. Úplně posledním záběrem pak bylo křižování Os 14925 a Os 14956 v 20:04 ve stanici Nedvědice. Další informační zdroje:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|